Netia Off Camera 2018

Netia Off Camera 2018

"Wieża. Jasny dzień" głównym laureatem Netia Off Camera

Film w reżyserii Jagody Szelc zdobył główną nagrodę Wytyczanie Drogi podczas 11. Festiwalu Filmowego Netia Off Camera. Do rąk twórców "Wieży. Jasnego dnia" trafiło 100 tys. dolarów. Natomiast w konkursie polskich filmów według jury najlepsza była "Twarz" Małgorzaty Szumowskiej.

"Chciałabym coś po sobie pozostawić, może coś ważnego dla kogoś"

Nie ma rzeczy, których nie da się zrobić – uważa reżyserka Małgorzata Szumowska, która w środę spotkała się z publicznością podczas 11. edycji festiwalu Netia Off Camera w Krakowie. Według niej, dzięki determinacji można osiągnąć wszystko, czego się pragnie, a podejście zadaniowe do spraw to cecha wielu kobiet.

"Mamy oblężenie". Święto kina w Krakowie

Około 200 tytułów i 300 projekcji filmowych znalazło się w programie 11. międzynarodowego festiwalu kina niezależnego Netia Off Camera, który w piątek rozpoczął się w Krakowie. To jedna z ważniejszych imprez tego typu w tej części świata. Filmy można oglądając między innymi pływając po Wiśle czy siedząc na dachu kamienicy. Projekcje plenerowe są darmowe.

"Cicha noc"

"Cicha noc" to fabularny debiut Domalewskiego z Dawidem Ogrodnikiem w roli głównej. Jest to poruszający komediodramat, momentami bardzo gorzki, ale równie prawdziwy. Domalewski z dystansem sięga w swoim filmie po to, co "typowo polskie".

Kino, które wbija w fotel

Współczesne kino offowe to filmy, które wbijają w fotel, i które nikogo nie pozostawiają obojętnym. O festiwalu, dzięki któremu cały Kraków zamienił się w wielkie kino plenerowe opowiada rzecznik Netia Off Camera Alicja Myśliwiec.

Prawnuczka Hemingwaya wśród jurorów Konkursu Polskiego

Prawnuczka Ernesta Hemingwaya, jedna z najważniejszych brytyjskich reżyserek castingów oraz pisarz i znawca kina - to oni ocenią dziesięć polskich produkcji, które wyselekcjonowane zostały do Konkursu Polskich Filmów Fabularnych 11. Netia Off Camera. To oni przyznają Nagrodę Kulczyk Foundation i 300 tysięcy złotych.

"Lemonade"

Debiutancki film rumuńskiej reżyserki Ioany Uricaru to wyjątkowo dojrzale opowiedziana historia trudów i wyrzeczeń, jakie musi znieść główna bohaterka na drodze do "lepszego życia".

"Love After Love"

"Love After Love" ze znakomitą Andie MacDowell to debiut fabularny Russella Harbaugha. Reżyserowi udało się wykreować wrażenie współuczestnictwa, tak cenne, nie tylko w tego rodzaju kinie. W dużej mierze dzięki umiejętnemu zrównoważeniu elementów dramatycznych z komediowymi.

"Montana"

Debiutantka Limor Shmila tworzy intensywny, emocjonalny, ale i intymny portret kobiet, które nie godzą się na to, by być dłużej ofiarami. Jej bohaterki nie są bierne, a zamiast tego biorą sprawy w swoje ręce. Pięknie sfotografowany film to opowieść o miłości, ale i związanych z nią trudnych moralnych wyborach.

"The Reports on Sarah and Saleem"

Muayad Alayan w "The Reports on Sarah and Saleem" opowiada o konflikcie izraelsko-palestyńskim, posiłkując się formułą melodramatu. Przedstawia pełnokrwistych bohaterów (bardzo dobre role Sivane Kretchner i Adeeba Safadiego) rzuconych w wir politycznych rozgrywek.

"Retablo"

Przepiękne, majestatyczne krajobrazy kontrastują w "Retablo" z emocjami, jakie kotłują się w głowie młodego bohatera. Peruwiański reżyser Alvaro Delgado Aparicio w swoim przenikliwym debiucie udowadnia, że milczenie może czasem być dużo bardziej wymowne niż słowa.

"Revenge"

Pełnometrażowy debiut francuskiej reżyserki Coralie Fargeat to bez wątpienia jedna z najbardziej udanych wariacji ostatnich lat na gatunek określany jako "revenge movies".

"Unwanted"

Pełnometrażowy debiut Edona Rizvanollego imponuje dojrzałością i delikatnością w podejmowaniu trudnych i wciąż bolesnych tematów związanych z wojenną historią sprzed dwudziestu lat. Reżyser buduje świat, w jakim praktycznie każdy z bohaterów skrywa mroczny sekret, a jednocześnie tęskni za spokojem wewnętrznym.

"What Will People Say"

Drugi pełnometrażowy film Iram Haq w zniuansowany i subtelny sposób opowiada o różnicach kulturowych między zachodnim światem a Środkowym Wschodem, jakie wydają się nie do pokonania.

"Wieża. Jasny dzień"

"Wieża. Jasny dzień" Jagody Szelc to jeden z najważniejszych i najodważniejszych debiutów w polskiej kinematografii ostatniej dekady. Szelc łączy rodzinny dramat i metafizyczny horror, prezentując swoją nieskrępowaną wyobraźnię i oryginalny głos.