Ciekawostki

Podzieliła internautów, powraca w kampanii. "Dlaczego tak trudno dostrzec czerń i błękit?"

Ciekawostki

Twitter | salvationarmyKampanię przygotowała Armia Zbawienia

Biało-złota czy niebiesko-czarna? Odpowiedzi na pytanie o kolor pewnej sukienki jeszcze kilka dni temu szukali internauci z całego świata. Teraz motyw kontrowersyjnego stroju powraca w mocnej kampanii społecznej przygotowanej przez Armię Zbawienia (The Salvation Army), która ma zwrócić uwagę na problem przemocy wobec kobiet.

Plakat z wykorzystaniem motywu sukienki pojawił się na profilach społecznościowych Armii Zbawienia w wielu krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii i Kanadzie.

Armia Zbawienia jest chrześcijańskim wyznaniem ewangelickim, znanym za granicą ze swojego silnego zaangażowania w akcje charytatywne.

Stop przemocy

Na plakacie opublikowanym m.in. na Twitterze biało-złoty strój ma na sobie modelka, którą dodatkowo ucharakteryzowano na pobitą - na jej twarzy i nogach widać siniaki. Obok niej umieszczono hasło: "Dlaczego tak trudno dostrzec czerń i błękit?", nawiązując w ten sposób do sporu, jaki jeszcze niedawno prowadzili internauci. W haśle wykorzystano jednocześnie grę słów, bo angielskie sformułowanie "black and blue" oznacza nie tylko "czerń i błękit", ale także siniaki.

Poniżej napisano na plakacie: "Jedynym złudzeniem jest twoje przekonanie, że to jej wybór. Jedna na sześć kobiet pada ofiarą przemocy. Stop przemocy wobec kobiet".

Why is it so hard to see black and blue? One in 6 women are victims of abuse. #StopAbuseAgainstWomen pic.twitter.com/cpNgEWGekq— The Salvation Army (@salvationarmy) marzec 6, 2015

W ten sposób Armia Zbawienia chce zwrócić uwagę na problem przemocy domowej, zwłaszcza skierowanej przeciwko kobietom. Moment zainicjowania akcji nie jest przypadkowy - 8 marca, nie tylko w Polsce, obchodzony jest Dzień Kobiet.

"Bardzo silne przesłanie"

Plakat przygotowany przez organizację dostrzegli internauci na całym świecie. Wielu w komentarzach chwali wykorzystanie popularnego w sieci motywu.

Pamiętacie sukienkę?Why is it so hard to see black and blue?Świetny real time marketing #przemoc #kampania #TheDress pic.twitter.com/DsQwKkACAF— Angelika Borysiak (@AngieBorysiak) marzec 6, 2015

Swietne wykorzystanie #TheDress RT “@AndrewBloch: Powerful domestic violence awareness campaign by the Salvation Army pic.twitter.com/CLgw2WIpt1— Beata Biel (@beatabiel) marzec 6, 2015

"Armia Zbawienia wykorzystała głupotę sporu wokół sukienki do skierowania bardzo silnego przesłania" - napisał jeden z użytkowników Twittera.

the Salvation Army taking the silliness of #TheDress to make a powerful point. that is how you jump on the bandwagon #TheSalvationArmy— Jonathan Blades (@JonathanRBlades) marzec 6, 2015

Very powerful campaign from the Salvation Army, hits home.— Edward Sumner (@EdwardSumner96) marzec 6, 2015

Iluzja optyczna

Wykorzystana w kampanii sukienka to nawiązanie do niedawnego sporu internautów dotyczącego pewnego zdjęcia zamieszczonego w sieci. Widać było na nim sukienkę, którą część użytkowników postrzegała jako biało-złotą, inni z kolei jako niebiesko-czarną. Podział wśród internautów co do koloru stroju wynikał ze złudzenia optycznego.

Polega ono na tym, że nasz mózg różnie interpretuje widziane barwy w zależności od tego, jaki przyjmiemy kontekst dla obserwowanego zdjęcia. Jeśli uznamy je za mocno naświetlone, wtedy można przyjąć, że strój jest biało-złoty. W rzeczywistości jednak, sporna sukienka okazała się niebiesko-czarna.

Autor: ts/sk / Źródło: telegraph.co.uk, twitter

Źródło zdjęcia głównego: Twitter | salvationarmy

Pozostałe wiadomości