Wał Miedzeszyński otwarty. Po dwóch latach prac

Dwie główne jezdnie, chodniki, drogi rowerowe czy nowe drzewa. Tak wygląda przebudowany odcinek Wału Miedzeszyńskiego od Traktu Lubelskiego do węzła z Południową Obwodnicą Warszawy. Jest już dostępny dla kierowców.

Jak przekazał w komunikacie stołeczny ratusz, na niemal kilometrowym odcinku drogi powstały dwie jezdnie główne, z których każda ma po dwa pasy ruchu. Poza tym zbudowano: jezdnie serwisowe, chodniki, drogi rowerowe, siedem przystanków autobusowych, sygnalizację świetlną i oświetlenie uliczne. Przebudowane zostały także sieci teletechniczne i gazociąg. Przebudowa tego odcinka trwała od jesieni 2018 roku.

Nowa kanalizacja, 115 drzew i 20 tysięcy krzewów

Istotną częścią inwestycji jest budowa kanalizacji i wodociągu. Dzięki współpracy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych i Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w ulicy znalazła się magistrala o długości trzech kilometrów, dwa kilometry kanalizacji sanitarnej i trzy kilometry kanalizacji deszczowej. Kolejne etapy rozwoju sieci wodno-kanalizacyjnej w tym rejonie przewidują budowę pompowni przy Skalnicowej, sieci kanalizacyjnej w tej ulicy oraz w Wale Miedzeszyńskim na odcinku Skalnicowa-Trakt Lubelski. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2021 roku.

Wzdłuż drogi posadzono 115 drzew - głównie śliw i klonów, a także 20 tysięcy krzewów róży. Pozostałe ponad 6 tysięcy krzewów to między innymi śnieguliczki, tawuły i wiciokrzewy. Wysiane zostały także trawniki i posadzone kwitnące byliny. Inwestycja objęła również nasadzenia kompensacyjne na terenie całego miasta, w ramach których posadzono 1431 drzew.

Przebudowa za 80 milionów złotych

Koszt inwestycji to około 80 milionów złotych. Przebudowa na odcinku od ronda z ulicą Trakt Lubelski do węzła z planowaną trasą ekspresową S2 dofinansowana jest ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jak informują drogowcy, przebudowany odcinek drogi łączy się z budowaną przez GDDKiA Południową Obwodnicą Warszawy (trasa S2) i zapewni "powiązanie układu komunikacyjnego miasta z siecią tras ekspresowych i autostrad".

Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy o przesunięciu planów budowy przejść naziemnych na rondzie Dmowskiego:

Rondo
W pobliżu ronda Dmowskiego mają powstać cztery przejścia naziemne
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Czytaj także: