Jak poinformował ratusz, zmiany wejdą w życie 1 kwietnia. W komunikacie zaznaczono, że mają one usprawnić realizację priorytetowych inwestycji prowadzonych przez miasto. - Miasto, jego biura i jednostki od lat wykonują ogromną pracę na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozwoju transportu publicznego czy zazieleniania Warszawy. Chcemy, aby te procesy postępowały jeszcze szybciej i sprawniej. Dlatego prezydent Rafał Trzaskowski zdecydował o zmianach w regulaminie organizacyjnym, które mają nam w tym pomóc – stwierdził w komunikacie Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
- Naszym nadrzędnym celem jest stworzenie Warszawy przyjaznej, dostępnej, wygodnej i bezpiecznej. Dlatego tak ważne jest, aby usprawnić wprowadzanie planowanych wcześniej rozwiązań. W tym celu prezydent Rafał Trzaskowski postanowił powołać Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym – dodał.
Jak wyjaśnił ratusz, kierujący nowym biurem Tamás Dombi będzie miał konkretne zadania. To między innymi "usprawnienie procesu rozpatrywania projektów organizacji ruchu poprzez ścisłą współpracę jednostek miejskich, wsparcie sprawnej realizacji priorytetowych projektów (m.in. Nowe Centrum Warszawy), poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. poprzez realizację projektów z rekordowego w skali światowej audytu przejść dla pieszych bez sygnalizacji, uspokojenie ruchu na większą skalę, wdrożenie nowych stref Tempo 30".
Projekty utknęły na wiele miesięcy
Dotychczasowe Biuro Polityki Mobilności i Transportu zostanie zlikwidowane. Jeszcze do lutego za BPMiT odpowiadał wiceprezydent Robert Soszyński, któremu aktywiści zarzucali opieszałość we wdrażaniu projektów dotyczących poprawy bezpieczeństwa. Jako przykłady wymieniali projekty zmian na Kondratowicza czy przebudowę przejść w rejonie ronda Dmowskiego. Miały utknąć na wiele miesięcy.
Wiceprezydent Soszyński, odpowiadający wówczas za inwestycje i transport, przyznał w jednej z rozmów o bezpieczeństwie na drogach z tvnwarszawa.pl, że wizja zero (ofiar śmiertelnych - red.) jest "jakimś punktem dojścia", ale jej realizacji raczej "nie dożyjemy".
Soszyński po tym, jak w lutym stracił nadzór nad BPMiT, przejął Biuro Geodezji i Katastru, które wcześniej było pod nadzorem Michała Olszewskiego. Kilka miesięcy temu, po dymisji Pawła Rabieja, przydzielono mu także sprawy reprywatyzacji (Biuro Spraw Dekretowych). Nadal podlegają mu też Biuro Infrastruktury oraz Biuro Mienia Miasta i Skarbu Państwa.
Kto przejmie zadania BPMiT?
Z informacji podanych przez ratusz wynika, że dotychczasowe zadania BPMiT przejmą: - Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego - w zakresie strategicznego planowania układu transportowego i realizacji programu wykonawczego strategii #Warszawa2030 w zakresie polityki mobilności; - Biuro Infrastruktury - w zakresie prowadzenia zadań związanych z prowadzeniem i rozwojem usług transportu publicznego, w tym współpracy z gminami metropolii warszawskiej w tym zakresie; Biuro będzie również sprawowało nadzór nad ZTM; - Biuro Funduszy i Polityki Rozwoju - w zakresie prowadzenia zadań związanych z utrzymaniem i rozwojem infrastruktury drogowej o znaczeniu ponadlokalnym; Biuro będzie również sprawowało nadzór nad ZDM, ZMID, ZOM.
Zadania z zakresu rewitalizacji zostaną przesunięte do Biura Polityki Lokalowej.
Autorka/Autor: katke/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24