Na wybudowany wiadukt Trasy Łazienkowskiej wjechało sześć obciążonych piaskiem samochodów ciężarowych, z których każdy waży 32 tony. Razem to niemal dwieście ton. To początek statycznych prób obciążeniowych. Pomiary obejmują również etap dynamiczny, podczas którego pojazdy przejeżdżają przez wiadukt – zarówno po równej nawierzchni, jak i przez próg ułożony prostopadle do osi jezdni.
Jak wytłumaczył w komunikacie ratusz, wyniki prób obciążeniowych potrzebne są do dopuszczenia wiaduktu do użytkowania. Decyzje w tej sprawie wyda nadzór budowlany. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, już na początku 2023 roku wiadukt północny przejmie ruch w obydwu kierunkach. Wtedy też ruszy rozbiórka wiaduktu południowego, po którym obecnie odbywa się przejazd.
Ułożyli już nawierzchnię
Wiadukt północny składa się z siedmiu trójprzęsłowych ramownic. Mierzy blisko 400 metrów długości i 16 metrów szerokości. W ubiegłym tygodniu zakończyło się na nim układanie nawierzchni. Trwa montaż balustrad i barier energochłonnych. Wkrótce pojawi się też oznakowanie.
Przebudowywane wiadukty Trasy Łazienkowskiej przy Parku Agrykola powstały wraz z pozostałą częścią Trasy Łazienkowskiej i są użytkowane od 1974 roku. Nowe obiekty będą trwalsze od swoich poprzedników i zostaną wyposażone w obustronne ciągi pieszo-rowerowe, nowoczesne oświetlenie i pochylnie poprawiające dostępność Trasy Łazienkowskiej dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Inwestycja realizowana przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta potrwa do marca 2024 roku.
Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy wcześniej o asfaltowaniu Trasy Łazienkowskiej:
Autorka/Autor: katke
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa