200 ton na wiadukcie Trasy Łazienkowskiej

Pierwszy z nowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli jest już niemal gotowy i przechodzi badania obciążeniowe - przekazał we wtorek po południu stołeczny ratusz. I zapowiedział, że w styczniu wiadukt ma przejąć ruch w obydwu kierunkach. Wtedy też zamknięty zostanie wiadukt południowy i rozpocznie się jego rozbiórka.

Na wybudowany wiadukt Trasy Łazienkowskiej wjechało sześć obciążonych piaskiem samochodów ciężarowych, z których każdy waży 32 tony. Razem to niemal dwieście ton. To początek statycznych prób obciążeniowych. Pomiary obejmują również etap dynamiczny, podczas którego pojazdy przejeżdżają przez wiadukt – zarówno po równej nawierzchni, jak i przez próg ułożony prostopadle do osi jezdni.

Jak wytłumaczył w komunikacie ratusz, wyniki prób obciążeniowych potrzebne są do dopuszczenia wiaduktu do użytkowania. Decyzje w tej sprawie wyda nadzór budowlany. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, już na początku 2023 roku wiadukt północny przejmie ruch w obydwu kierunkach. Wtedy też ruszy rozbiórka wiaduktu południowego, po którym obecnie odbywa się przejazd.

Ułożyli już nawierzchnię

Wiadukt północny składa się z siedmiu trójprzęsłowych ramownic. Mierzy blisko 400 metrów długości i 16 metrów szerokości. W ubiegłym tygodniu zakończyło się na nim układanie nawierzchni. Trwa montaż balustrad i barier energochłonnych. Wkrótce pojawi się też oznakowanie. 

Przebudowywane wiadukty Trasy Łazienkowskiej przy Parku Agrykola powstały wraz z pozostałą częścią Trasy Łazienkowskiej i są użytkowane od 1974 roku. Nowe obiekty będą trwalsze od swoich poprzedników i zostaną wyposażone w obustronne ciągi pieszo-rowerowe, nowoczesne oświetlenie i pochylnie poprawiające dostępność Trasy Łazienkowskiej dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Inwestycja realizowana przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta potrwa do marca 2024 roku.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy wcześniej o asfaltowaniu Trasy Łazienkowskiej:

Asfaltowanie Trasy Łazienkowskiej
Asfaltowanie Trasy Łazienkowskiej
Źródło: Infoulice Warszawa
Czytaj także: