Przygotuj się na:

MARATON WARSZAWSKI

W sobotę i niedzielę, 26 i 27 września, odbędzie się 42. Orlen Maraton Warszawski. Trasa tegorocznej edycji biegu będzie prowadziła 5-kilometrową pętlą, między innymi Krakowskim Przedmieściem, Miodową i Bonifraterską. Organizacja biegu wiąże się ze zmianami w ruchu i kursowaniu komunikacji miejskiej.

Rozszerzają strefę płatnego parkowania. Będą zmiany w ruchu na Woli

TVN Warszawa | Ulice

Autor:
katke/ran
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.plStrefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego

Drogowcy przygotowują się do rozszerzenia strefy płatnego parkowania. Zanim staną nowe parkomaty, część ulic zmieni się w jednokierunkowe - tak będzie niedługo na Woli.

Jak zaznaczył Zarząd Dróg Miejskich, nowa strefa płatnego parkowania od 7 września obejmie większy obszar Pragi Północ, a także Wolę między ulicą Okopową i Towarową a aleją Prymasa Tysiąclecia (wraz z ulicą Grabowską).

Oznakują nowe miejsca parkingowe

"Na Pradze zmiany obejmą kilkadziesiąt ulic (ok. 23 km), a na Woli blisko sto (ok. 45 km). Zgodnie z przepisami, aby wprowadzić opłaty, konieczne jest oznakowanie wszystkich miejsc postojowych. Projektowanie nowego oznakowania to ogromna praca wykonana przez zespół projektowy ZDM. Łącznie wszystkich arkuszy z projektami organizacji ruchu jest blisko 450. Największy z nich jest długi na blisko 3 metry (1,5 km ulicy)" - wskazał ZDM.

Jak dodał, dla każdej ulicy przygotowany został projekt nowej stałej organizacji ruchu. Obejmuje nie tylko oznakowanie istniejących miejsc postojowych. Drogowcy zaznaczyli, że starali się znaleźć przestrzeń do wyznaczenia jak największej liczby miejsc parkingowych, przy zachowaniu odpowiednio szerokich chodników i bez ograniczania terenów zieleni. Stąd część ulic stanie się jednokierunkowa, a uzyskane miejsce będzie przeznaczone na parkowanie.

Parkowanie z chodników na jezdnię

"Tam, gdzie to możliwe, zwężamy nadmiernie szerokie pasy ruchu i wprowadzimy pasy do parkowania lub przenosimy parkowanie z chodników na jezdnię. W ten sposób w nowej strefie w obu dzielnicach wyznaczymy aż 7,8 tys. miejsc do parkowania. To więcej niż było ich do tej pory (ok. 7,4 tys.)" - wskazali drogowcy.

Wyliczyli też, że w rozszerzanej strefie na Woli znajdzie się około 4,7 tysięcy wyznaczonych miejsc parkingowych. Dodatkowo bilans parkingowy poprawi strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy. "Są one wprowadzane tam, gdzie niemożliwe jest wyznaczenie pełnowymiarowych – w rozumieniu odpowiednich przepisów – stanowisk postojowych, co jest warunkiem koniecznym do poboru opłat" - wskazał ZDM.

Dodał, że zmiany w oznakowaniu są już wprowadzane. W niektórych miejscach wiąże się to z koniecznością czasowego przeparkowania aut, aby umożliwić wykonanie malowania. Znaki zakazu z informacją o takim obowiązku są ustawiane z odpowiednim wyprzedzeniem.

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego poprzedzi montaż tablic informacyjnych.

Na Woli znajdzie się 4,7 tys. wyznaczonych miejsc parkingowychZDM

Jednokierunkowe ulice na Woli

Ulice na Woli, które we wrześniu staną się jednokierunkowe:

Piaskowa (Burakowskiej do Powązkowskiej), Barona (od Gibalskiego do Karolkowej), Agawy (od Zawiszy do Złocienia i od Syreny do Złocienia), Grenady (od Syreny do Sokołowskiej), Żytnia (od Sokołowskiej do Syreny), Tyszkiewicza (od Długosza do Wierzynka i od Górczewskiej do Żytniej), Szlenkierów (od Żytniej do Górczewskiej), Sokołowska (od św. Wojciecha do Górczewskiej, od Górczewskiej do Żytniej i od Grenady do Żytniej), Syreny (od Górczewskiej do św. Wojciecha), Grabowska (od Wolskiej do Kasprzaka), Ludwiki (od Bema do Klonowicza), Szymczaka (od Klonowicza do Bema), Przyokopowa (od Hrubieszowskiej do Grzybowskiej).

Drogowcy planują również inne zmiany w organizacji ruchu. Ich wdrażanie zostało podzielone na etapy. Pierwszy z nich, związany z uruchomieniem strefy, zostanie wdrożony we wrześniu. Równolegle pracują nad kolejnym etapem, zakładającym m.in. zabezpieczenie przejść dla pieszych i skrzyżowań przed nielegalnym parkowaniem, poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach czy powiększenie zieleni dzięki rozbrukowaniu powierzchni wyłączonych z ruchu.

Autor:katke/ran

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: ZDM