W nocy z niedzieli na poniedziałek drogowcy wprowadzają nową organizację na drogach S2, S7 i S8, ale utrzymają ograniczenia dla samochodów ciężarowych, które nie będą mogły jeździć Trasą AK w godzinach szczytu.
- Kończymy prace w ciągu Trasy AK - ogłasza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. I zapowiada zmiany w organizacji ruchu. Mają wejść w życie w nocy z niedzieli na poniedziałek.
- Na wybudowanym układzie dróg ekspresowych S2, S7 oraz S8 (węzeł Puławska - węzeł Konotopa - węzeł Marki), obowiązywać będzie ograniczenie dla pojazdów ciężarowych powyżej 16 ton - informują drogowcy.
W godzinach szczytu - od 7 do 10 oraz od 16 do 20 - ciężarówki nie wjadą na Trasę AK, na odcinek węzła Warszawa Zachód (z DK 92) do węzła Marki.
Nie wjadą na Puławską
Ponadto samochody ważące powyżej 16 ton nie będą mogły poruszać się po trasie S2 na odcinku od węzła Puławska do węzła Lotnisko.
Drogowcy zalecają kierowcom ciężarówek objazdy dużą obwodnicą Warszawy, czyli DK50 i DK62.
"Czas na dokończenie obwodnicy Marek"
O utrzymanie zakazu wjazdu dla ciężarówek na S8 walczyli mazowieccy samorządowcy. Po decyzji drogowców nie kryli satysfakcji.
- Mądry kompromis: ulga dla Wyszkowa i Góry Kalwarii i niezakorkowanie Marek. Dziękuję drogowcom, że przyjęli nasze argumenty – napisał na swoim profilu społecznościowym wojewoda Jacek Kozłowski.
Decyzję drogowców skomentował także były starosta legionowski, a aktualnie wiceminister administracji i cyfryzacji. - Zakaz wjazdu dla ciężarówek na S8 w Markach w godzinach szczytu utrzymany! Dziś w nocy GDDKiA wprowadzi nową organizację ruchu. (...) Teraz czas na szybkie dokończenie obwodnicy Marek – napisał na swoim profilu Jan Grabiec.
Remont Trasy AK
Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy mają do dyspozycji po 5 pasów ruchu. Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy mają do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej. Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.
Tak wygląda Trasa AK po przebudowie:
jk/r
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA