O ile szerzej będzie na moście Grota-Roweckiego? Jaki będzie układ pasów? Czy piesi będą dzielić chodnik z rowerzystami? Stołeczny ratusz przygotował grafikę, która odpowiada na te pytania.
Będzie szerzej, kierowcy dostaną więcej pasów, a rowerzyści drogę dla siebie. Więcej miejsca będą mieli także piesi – chwali się Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów Urzędu m.st. Warszawy.
Podstawowa zmiana to dodatkowy pas ruchu. Most przedzieli też bariera. Oddzieli ona dwa pasy jezdni głównej od trzech przeznaczonych dla kierowców jeżdżących lokalnie, czyli np. korzystających z trasy tylko po to, aby przejechać przez Wisłę. Jak informuje ratusz, pasy na jezdniach głównych będą miały po 3,5 m szerokości, a na jezdniach lokalnych po 3 m.
Po jednej stronie mostu powstanie pomost, którym pojadą rowerzyści. Droga dla jednośladów będzie miała 2,5 metra szerokości. Po przeciwnej stronie znajdzie się węższy o pół metra chodnik.
Inwestycja w liczbach
W ramach całego kontraktu, za ponad 796 milionów złotych przebudowany zostanie 4,6-kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem.
Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich - między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad. Do przebudowy zostanie wykorzystanych 8255 ton stali zbrojeniowej.
Wyremontowanych zostanie 29 obiektów - między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych. Powstanie 14 nowych obiektów, takich jak ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej, w kierunku Poznania.
Przy budowie pracuje średnio 900 osób, 520 pracowników fizycznych, 260 operatorów maszyn i 120 pracowników umysłowych.
Termin zakończenia wszystkich prac to październik 2015.
Na Trasie AK trwa budowa tuneli:
wp/ec
Źródło zdjęcia głównego: um.warszawa