W środę, 24 sierpnia zakończy się budowa trzech bródnowskich stacji metra linii M2. Wykonawca i stołeczny ratusz czekają teraz na wydanie przez Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego pozwolenia na użytkowanie.
- Zgodnie z zapisami kontraktu 24 sierpnia zakończy się budowa bródnowskiego odcinka linii metra M2 - powiedziała Polskiej Agencji Prasowej rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń. Jednak na otwarcie całego odcinka trzeba jeszcze poczekać.
Na Bródnie powstają ostatnie trzy stacje linii metra M2: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Miały być gotowe do września 2021 roku, ale w 2020 roku pandemia spowolniła tempo prac. Dlatego otwarcie przesunięto ostatecznie na 2022 rok.
Kontrole
- Jeśli chodzi o stację Zacisze, kontrole WINB już się odbyły. WINB przesunął termin odbioru końcowego stacji na 8 września - przekazał rzecznik wykonawcy - firmy Gulermark Bartosz Sawicki. Kontrola WINB odbyła się też na stacji Kondratowicza. - Były uwagi pokontrolne. Czekamy na wyznaczenie daty ponownej kontroli - przekazał Sawicki. Na stacji Bródno odbyła się kontrola sanepidu. - Została zakończona pozytywnie - zaznaczył rzecznik. - Jak tylko (ocena - red.) zostanie wydana, to zwrócimy się z wnioskiem do WINB o kontrolę - dodał.
Zarówno wykonawca, jak i inwestor liczą na otwarcie nowych stacji jeszcze we wrześniu.
30 czerwca otwarte zostały dwie stacje metra linii M2 na Bemowie: Ulrychów - położona w ciągu ulicy Górczewskiej i Bemowo - zlokalizowana w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich przy dzielnicowym ratuszu. Za stacją Bemowo znajdują się tory odstawcze dla pociągów metra.
Trzy stacje czekają na otwarcie
Na Bródnie na otwarcie czekają kolejne trzy stacje linii M2: Zacisze – pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza – przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i Kondratowicza oraz Bródno – przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Łączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstała również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostały też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji prawie 1,4 miliona złotych.
Druga linia metra połączy Bemowo z Bródnem i będzie liczyć 21 stacji.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie