Rozpoczyna się budowa wyczekiwanego wiaduktu. Będą zwężenia

Rusza budowa wiaduktu w Rembertowie
Przejazd kolejowy w Rembertowie
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Rozpoczyna się budowa wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej. Prace przy konstrukcji wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na ulicach. Będą utrudnienia na Chełmżyńskiej, Strażackiej i Chłopickiego.

Trwają przygotowania do budowy wiaduktu na Chełmżyńskiej, nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej.

Jak informują w komunikacie stołeczni urzędnicy, zakończyło się już przygotowywanie terenu przeznaczonego na drogę. Pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Będą one wymagały zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w poniedziałek, 15 lipca o godzinie 21.00.

Utrudnienia w Rembertowie
Utrudnienia w Rembertowie
Źródło: UM Warszawa

Zwężą Strażacką a potem kolejne ulice

Najpierw wykonawca przebuduje kanalizację na ulicy Strażackiej (zajmie mu tu dwa tygodnie). Jezdnia od strony Targówka, przed rondem Granzowa, zostanie zwężona. Drogowcy zajmą pas w stronę Zabranieckiej. W tym kierunku kierowcy pojadą po istniejącej jezdni – pasem "pod prąd". Wygrodzony zostanie też pas do jazdy prosto – w stronę ronda. Kierowcy pojadą tymczasowym pasem wykonanym z płyt drogowych. Przed samym rondem kierowcy wrócą na istniejącą jezdnię. Te utrudnienia zakończą się 29 lipca. Później pas do skrętu w prawo zostanie skrócony.

W czasie budowy nasypu, podpór i konstrukcji wiaduktu, drogowcy na blisko osiem miesięcy zwężą ulice:

- Chełmżyńską – w miejscu projektowanego ronda, na wysokości posesji 174, pas w stronę ronda Granzowa, - Chełmżyńską – po drugiej stronie torów, w miejscu projektowanego skrzyżowania z Nowochełmżyńską, na wysokości posesji 147, pas w stronę ulicy Żołnierskiej, - Chłopickiego – po obu stronach ulicy, na wysokości posesji 77 i 90, - Strażacką – fragment pasa do skrętu w prawo przed rondem Granzowa od strony Targówka.

Te zwężenia nie zmienią zasad ruchu drogowego. Liczba pasów w każdym przypadku pozostanie taka sama jak obecnie.

Utrudnienia na ulicy Strażackiej
Utrudnienia na ulicy Strażackiej
Źródło: UM Warszawa

Wiadukt dla aut, pieszych i kierowców

Na 140-metrowym wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia, na której zostaną wyznaczone po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej - chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ulicy Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 miliona złotych. Inwestycja, którą realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa pod koniec 2025 roku.

Rusza budowa wiaduktu w Rembertowie
Rusza budowa wiaduktu w Rembertowie
Źródło: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
Czytaj także: