Tego dnia kilka starszych osób odebrało telefony od "prokuratura", który informował, że ich oszczędności są zagrożone i muszą oddać pieniądze "na przechowanie". Uwierzyła przynajmniej jedna osoba. 70-latka zdążył jednak w porę ostrzec pracownik banku.
- Problemy tego pana rozpoczęły się w ubiegłym tygodniu od odebrania telefonu. Rozmówca podał się za prokuratora. Przekazał ostrołęczaninowi, że pieniądze na jego koncie są zagrożone. Dodał, że aby były bezpieczne, należy je szybko wypłacić z banku i przekazać na "przechowanie". Fałszywy prokurator zapewniał, że gotówka zaraz po policyjnej akcji zostanie zwrócona - informuje w komunikacie kom. Tomasz Żerański z ostrołęckiej policji.
Zmanipulowany 70-latek uwierzył w wersję przedstawioną mu przez "prokuratora" i poszedł do banku, by wypłacić wszystkie oszczędności ze swojego konta. Było to ponad 20 tysięcy złotych.
Pracownik banku uratował oszczędności mężczyzny
Na szczęście w banku trafił na doświadczonego pracownika. - Szybko uświadomił seniorowi, że prawdopodobnie padł ofiarą oszusta. Opowiedział mu o najczęstszych metodach, jakimi oszuści się posługują. Powiadomił też o wszystkim policjantów. W tym dniu doszło do kilku prób oszustw tą metodą - informuje kom. Tomasz Żerański. - Właściwa postawa pracownika banku zapobiegła przestępstwu, przez które senior mógł stracić oszczędności całego życia. Komendant miejski policji w Ostrołęce na ręce dyrekcji banku złożył podziękowania za wzorową postawę, którą wykazał się pracownik - dodaje.
Oszuści są bezwzględni, wykorzystują zaufanie swoich ofiar i grają na ich emocjach. Podszywają pod policjantów, prokuratorów lub pracowników banku. Przypominamy, że prokuratorzy i policjanci nie angażują obywateli do udziału w żadnych akcjach przeciwko przestępcom. Nie żądają także wypłaty pieniędzy lub zaciągania kredytów. Warto też wiedzieć, że przestępcy mogą korzystać z oprogramowania, które sprawia, że na naszych telefonach wyświetlają się nazwy banków i instytucji, z których niby dzwonią. Rozmawiajmy z seniorami z naszych rodzin o metodach, jakimi posługują się sprawcy. Przekażmy im, jak mają się zachować w przypadku otrzymania telefonu z prośbą o przekazanie pieniędzy. Nasi seniorzy muszą wiedzieć, że bez względu na to wszystko nie mogą przekazywać pieniędzy obcym!
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock