Poskładają torowisko z wielkich betonowych puzzli

Prace na placu Zawiszy zaplanowane są na lipiec
W lipcu remont na placu Zawiszy
Źródło: Klemens Leczkowski, tvnwarszawa.pl
W związku z budową linii na Rakowieckiej, tramwajarze zamkną niebawem część alei Niepodległości. Utrudnienia dotkną zarówno kierowców, jak i pasażerów komunikacji. Na ponad cztery miesiące Ochota i Włochy stracą tramwajowe połączenie ze Śródmieściem. Latem zaplanowano również spektakularne prace na placu Zawiszy.
Artykuł dostępny w subskrypcji
Kluczowe fakty:
  • Plac Zawiszy. Aby nie tracić czasu na lanie betonu i oczekiwanie aż stężeje, tramwajarze postanowili zamówić ogromne prefabrykaty. Przygotowane na wymiar płyty powstają w fabryce Krakowie.
  • Od weekendu do września potrwają natomiast utrudnienia w alei Niepodległości na Mokotowie, ponieważ nowe tory Rakowieckiej trzeba połączyć z istniejącymi torowiskami.
  • Komunikacyjny kręgosłup Ochoty i Włoch - Grójecka i aleja Krakowska - zostanie zamknięty na ponad cztery miesiące z powodu budowy linii do Dworca Zachodniego ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku.
  • W środę o planach inwestycyjnych i utrudnieniach opowiadał dziennikarzom wiceprezes Tramwajów Warszawskich Konrad Niklewicz.

Tramwaje Warszawskie zawarły umowę z firmą KZN Rail (grupa Bieżanów) na remont węzła rozjazdowego na placu Zawiszy wraz z peronami przystankowymi.

- To będzie pierwszy taki remont w Warszawie, a jeżeli chodzi o skalę, pierwszy taki remont w Polsce. Zastosujemy monolityczne wielkoformatowe płyty prefabrykowane, robione na wymiar. Byłem w Krakowie, widziałem jak fragment placu Zawiszy jest już robiony przez zbrojarzy. Niesamowity widok - opowiadał podczas środowego spotkania z dziennikarzami Konrad Niklewicz, wiceprezes Tramwajów Warszawskich.

Czytaj także: