Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, specjalistyczne siłowniki pracują nad przesunięciem kładki od połowy kwietnia. "260-tonowy obiekt 'wędruje' od strony ulicy Kolejowej ku Alejom Jerozolimskim z prędkością pięciu metrów na dobę. Kładka pokona odcinek nad torami stacji Warszawa Główna i linią średnicową" - wyjaśniają kolejarze.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO
Jak zwracają uwagę kolejarze, najdłuższy, 50-metrowy napowietrzny odcinek to ten między filarami przy linii średnicowej. Tam stalowa konstrukcja będzie przesuwana 11 metrów ponad pociągami kursującymi linią średnicową. PKP podkreśla jednak, że przepchanie i montaż przeprawy odbywa się na przygotowanych wcześniej filarach, przez co nie występują utrudnienia w kursowaniu pociągów.
Nasuwanie ma zakończyć się w maju. Stalowa konstrukcja ostatecznie spocznie na sześciu filarach.
"Kładka zapewni dogodny i bezpieczny dostęp na perony stacji Warszawa Główna od Alej Jerozolimskich i ulicy Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w cztery windy" - podają kolejarze w komunikacie.
Remont za 87 milionów złotych
I przypominają, że projekt "prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" realizowany jest w trybie "projektuj i buduj". Wartość inwestycji to ponad 87 milionów złotych. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autorka/Autor: mp/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl