Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień - wprost przyznaje rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. A to za sprawą rozbudowy krajowej "siódemki" do parametrów drogi ekspresowej na 35-kilometrowym odcinku od Czosnowa do Płońska. Inwestycja ma się zakończyć dopiero w 2025 roku.
Kierowcy jadący nad morze z Warszawy mają już do dyspozycji 275 kilometrów drogi ekspresowej S7 Płońska od węzła Gdańsk Południe.
- Z dalszych 57 kilometrów trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów - wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. Kierowcy z 35 kilometrów w standardzie drogi ekspresowej będą mogli korzystać od 2025 roku.
- W toku jest postępowanie przetargowe na realizację 9 kilometrów drogi pomiędzy Czosnowem i Kiełpinem. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli 13-kilometrowy odcinek Kiełpin - Warszawa. Kompletujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) - tłumaczyła.
Korki już od Łomianek
Małgorzata Tarnowska wskazała, że na odcinku pomiędzy Płońskiem a Czosnowem trwają prace budowlane. - Co rusz wprowadzane są kolejne zmiany w organizacji ruchu, a to za sprawą postępu prac - przekazała.
W związku z prowadzonymi na krajowej "siódemce" pracami i zmianami w organizacji ruchu osoby jadące z Warszawy na odpoczynek nad morze muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami. W godzinach popołudniowego szczytu, zwłaszcza na początku weekendu korki w stronę Gdańska potrafią się już tworzyć od Łomianek.
- Nie ma możliwości uniknięcia utrudnień, ponieważ inwestycje polegają na rozbudowie obecnej DK7 do parametrów trasy ekspresowej - powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - Roboty są realizowane przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem jest przebudowywany most na Wiśle i okolice Kazunia, gdzie obowiązuje zmienny układ pasów 2+1. Takie rozwiązanie pozwala utrzymać większą przepustowość na mocniej obciążonym ruchem kierunku - zaznaczyła.
Dwujezdniowa ekspresówka
Przypomniała, że w miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej "siódemki" powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu. - Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska) - podała.
- Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego - dodała.
Budowany prawie 35-kilometrowy odcinek S7 Płońsk - Czosnów został podzielony na trzy zadania realizacyjne: Płońsk Południe (Siedlin) – Załuski o długości 12,9 km; Załuski – Modlin o długości 12 km oraz Modlin – Czosnów o długości 9,7 km.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA