Oferty w przetargu złożyły następujące firmy: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. (54,7 mln zł brutto); Voessing Polska Sp. z o.o. (52,3 mln zł brutto) oraz Metroprojekt sp. z o.o. (52,2 mln zł brutto). W budżecie zarezerwowano dokładnie 50 mln 922 tys. zł brutto. Zatem wszystkie są nieznacznie powyżej zakładanej kwoty.
Czemu służą prace przedprojektowe?
Jak wyjaśnia stołeczny ratusz, zadaniem wybranego w postępowaniu projektanta będzie wykonanie m.in.: opracowania stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej, projektu koncepcyjnego w postaci raportu wstępnego i końcowego.
Analiza obejmie lokalizację obiektów, ich usytuowanie w terenie, potencjalne miejsca kolizyjne lub wymagające szczególnego potraktowania, przy uwzględnieniu istniejących budynków, infrastruktury oraz naturalnych przeszkód.
"Prace przedprojektowe mają również dać odpowiedzi na pytanie, czy możliwe będzie zastosowanie prowadzenia ruchu pojazdów autonomicznych (poruszających się bez udziału maszynisty) oraz zastosowanie na stacjach systemu drzwi peronowych. Ważne będzie również wykorzystanie rozwiązań proekologicznych – m.in. związanych z zaopatrywaniem w energię i ciepło oraz wykorzystanie wód opadowych" - wyjaśnia ratusz.
Koniec prac za ponad trzy lata
"Oferty oceniane będą według kryterium cenowego (60 proc.) oraz kryteriów pozacenowych dot. dysponowania przez wykonawców osobami legitymującymi się dodatkowym doświadczeniem (doświadczenie: Projektanta Architekta, Projektanta Konstruktora, Projektanta Kolejowe, Projektanta Geologa – każde po 10 proc. wartości całkowitej oceny – ponad doświadczenie wymagane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu)" - zaznaczono w komunikacie urzędu miasta.
Koncepcje: architektoniczna hal peronowych i hal odpraw, pawilonów wyjściowych stacji oraz zagospodarowania terenu w rejonie obiektów naziemnych będą przedmiotem odrębnego postępowania.
Prace przedprojektowe linii M4 wraz ze Stacją Techniczno-Postojową powinny zakończyć się do 2027 r.
Wykonawca na wykonanie całości prac będzie mieć 38 miesięcy. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej – po rekomendacji komisji przetargowej składającej się z przedstawicieli biur i jednostek miejskich oraz reprezentantów dzielnic.
Najdłuższa linia w Warszawie
Linia M4 ma być najdłuższą linią i połączyć w sumie dziewięć dzielnic. Według przyjętych założeń ma liczyć 26 kilometrów i 23 stacje, w tym dwie wspólne z M2 i M3. Osiem stacji ma być wyposażonych w komory torów odstawczych. W ramach odcinka ma powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.
Autorka/Autor: dg
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa