Likwidacja podziemnych przejść, nowe drogi dla rowerów. Krok bliżej do przebudowy ronda Zesłańców Syberyjskich

Będą zmiany na rondzie Zesłańców Syberyjskich

Będą zmiany na rondzie Zesłańców Syberyjskich
Będą zmiany na rondzie Zesłańców Syberyjskich
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl

Zbieranie ofert w przetargu na projekt przebudowy ronda Zesłańców Syberyjskich dobiegło końca. Zgłosiła się jedna firma. Rondo jest jednym z najbardziej nieprzyjaznych pieszym i rowerzystom punktów w całej Warszawie. Głównymi mankamentami są podziemne przejścia, liczne schody, brak połączenia z innymi drogami rowerowymi. Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany.

W przetargu zgłosiła się jedna firma: Infra Centrum Doradztwa sp. z o.o. z Leszna. Jej oferta opiewa na nieco ponad 781 tysięcy złotych. To o ponad 100 tysięcy złotych mniej, niż zabezpieczono na ten cel. Drogowcy będą teraz analizować ofertę i jeśli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to wykonawca będzie miał 16 miesięcy na opracowanie kompleksowego projektu przebudowy.

Zlikwidują podziemne przejścia

Skrzyżowanie u zbiegu Woli i Ochoty ponad dwie dekady temu zostało przebudowane na trzypoziomowy węzeł drogowy. Przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe zostały połowicznie umieszczone pod ziemią. Jezdnię po południowej stronie pokonuje się w poziomie terenu, a następnie chodnik i droga rowerowa pod ostrym kątem zagłębiają się pod powierzchnię i zakończone są schodami. Całkowicie brakuje też połączenia pieszo-rowerowego w osi wschód – zachód po północnej stronie ronda.

Jak podali drogowcy, celem przebudowy jest likwidacja istniejących przejść podziemnych i zastąpienie ich naziemnymi. Równolegle do przejść zostaną wyznaczone przejazdy rowerowe, a drogi dla jednośladów, wykonane obecnie z kostki brukowej, zostaną zbudowane od nowa – szersze i asfaltowe. Przebudowane zostaną również chodniki oraz przystanki autobusowe. Przeprojektowana zostanie także sygnalizacja świetlna.

O przebudowie pisaliśmy też tutaj: To rondo jest "z poprzedniej epoki". Będą zmiany, piesi i rowerzyści odetchną z ulgą >>>

"Projektant ma za zadanie narysować tymczasowy przebieg drogi dla rowerów w rejonie autobusowego Dworca Zachodniego, który w przyszłości ma zostać przebudowany. Taka etapowa trasa załata brak w infrastrukturze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich między rondem i kolejowym Dworcem Zachodnim" – wyjaśnili drogowcy.

Wcześniej nie udało się wyłonić wykonawcy

To nie pierwsza próba przebudowy ronda. Pierwotnie planowano ją w latach 2016-2019, jednak wysokie ceny w przetargach na inne zadania nie pozwoliły wtedy na realizację inwestycji. Z kolei w przetargu na projekt, który został ogłoszony w lipcu zeszłego roku, nie zgłosił się ani jeden wykonawca gotowy podjąć się tego zadania.

Czytaj także: