Inwestycja ma zostać w sobotę udostępniona kierowcom o czym GDDKiA pochwaliła się na Twitterze:
Trasa AK wraz z Mostem Grota-Roweckiego od jutra bardziej przejezdna. https://t.co/ULpLVMTDiU #Warszawa #mostGrota pic.twitter.com/Fw1D3dKabW— GDDKiA (@GDDKiA) wrzesień 11, 2015
Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przewidywał przed godziną 18, że wdrożenie nowej organizacji ruchu może potrwać ok. 12 godzin od otrzymania pozwolenia na użytkowanie. To oznaczałoby, że kierowcy prawdopodobnie wyjadą na przebudowaną trasę i skorzystają z sześciu pasów według nowej organizacji w sobotę rano.
Co ciekawe, około godziny 18.30 okazało się, że pierwsi kierowcy wjadą na most jeszcze w piątek wieczorem. - Myślę, że około 21.30 udostępnimy kierowcom jeden pas ruchu drogi lokalnej na jezdni południowej mostu. Następnie otwierane będą kolejne pasy, by finalnie dojść do trzech - doprecyzował Krynicki.
Wiadomo, że na raty
Jak pisaliśmy w zeszły piątek, przebudowywany fragment Trasy od węzła Powązkowska do mostu ma być otwarty w całości. Drogowcy nie od razu jednak otworzą w całości most. Będzie on udostępniany "na raty", bo nie wszędzie prace się zakończyły.
Na początku kierowcy pojadą tylko jezdniami bocznymi, obsługującymi ruch lokalny. Będą tam mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Gdy zostaną otwarte, drogowcy zamkną dla ruchu środkowe jezdnie, które docelowo służyć będą ruchowi tranzytowemu. W tej chwili na północnej nitce mostu odbywa się ruch z Bemowa w kierunku Marek. Taka organizacja ma obowiązywać przez 10 dni.
Następnym etapem wdrażania docelowej organizacji i ruchu będzie odtworzenie wysp pomiędzy jezdniami S8 a jezdniami lokalnymi co zajmie ok. 10 dni. Będzie się to wiązało się z zawężeniem jezdni bocznych, jak i ciągu tranzytowego o 1 pas ruchu.
Most ma uzyskać pełną przejezdność, po pięć pasów ruchu w każdą stronę, do końca września.
Zmiany w komunikacji
Po otwarciu estakady prowadzącej z mostu Grota-Roweckiego na ulicę Modlińską zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej. Linia 186 zostanie wycofana z trasy objazdowej w kierunku Nowodworów wyznaczonej ulicami Marywilską – Płochocińską i przywrócona na trasę podstawową biegnącą ulicą Modlińską od mostu Grota-Roweckiego
Linia 511 zostanie utrzymana na obecnie obowiązującej trasie do stacji metra Młociny przez most Marii Skłodowskiej-Curie . –Jest to odpowiedź na liczne wnioski pasażerów. Z południowego odcinka ulicy Modlińskiej do stacji metra Marymont będzie dojeżdżała w zamian linia 518 – informuje ZTM. Autobusy linii 518 będą obsługiwały trasę: NOWODWORY – … – Modlińska – most Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – Słowackiego – pl. Wilsona – Mickiewicza – … – DW. CENTRALNY.
Linie 705 i 735 zostaną przywrócone na trasy podstawowe biegnące do stacji metra Marymont przez most Grota-Roweckiego. - Jednocześnie dla pasażerów przesiadających się przy stacji metra Marymont do autobusów jadących w kierunku ulicy Modlińskiej zostanie uruchomiony wspólny przystanek w al. Armii Krajowej – PARK KASKADA 05. Na przystanku będą zatrzymywały się autobusy linii 186, 518, 705 i 735 – zapowiada ZTM.
Z kolei na wydłużenie linii 326 przez most do stacji metra Marymont mieszkańcy muszą poczekać do zakończenia remontu torowiska na Bródnie. - Kursy linii 326 na dłuższej trasie wymagają zaangażowania dodatkowych autobusów. Obecnie duża ich liczba, ze względu na wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku Dw. Wileński – Żerań Wsch., jest niezbędna do obsługi mieszkańców Bródna i Pragi Północ. Do czasu wydłużenia trasy linii 326 bezpośrednie połączenie północno-wschodniej części Białołęki z metrem będzie zapewniała tylko linia 120 dojeżdżająca do stacji II linii metra Dworzec Wileński – zapewnia ZTM.
Remont Trasy AK
Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów ruchu.Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.
"Most wygląda na gotowy"
jb/sk
Źródło zdjęcia głównego: Łukasz Jóźwiak/GDDKiA