ZMID szuka firma która opracuje projekt budowlany i wykonawczy prawie 1,5-kilometrowego odcinka ul. Ciszewskiego od ul. Kiedacza na Ursynowie do al. Rzeczpospolitej w Wilanowie.
– Wybrany wykonawca będzie musiał przedstawić dwa warianty inwestycyjne dla tej drogi, tak by jak najmniej ingerować w Skarpę Ursynowską – mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. To rezerwat przyrody, dlatego plany drogowców mogą spotkać się z oporem ekologów.
Wybrany wykonawca będzie musiał uzyskać też decyzję środowiskową oraz zezwolenie na realizację inwestycji – czyli dokumenty nie zbędne do rozpoczęcia budowy trasy i pozyskania pod drogę gruntów.
Budowa przyspieszy?
Ratusz wpisał budowę przedłużenia Ciszewskiego na odległe lata 2020-2023. Wybrany w przetargu projektant ma dwa lata na wykonanie koncepcji i zebranie niezbędnych dokumentów. – W 2017 roku dokumentacja powinna być gotowa – zakłada Gajewska.
Istnieje możliwość, że budowa ruszy szybciej. – Jeśli Rada Warszawy zdecydowałaby się przesunąć pieniądze, teoretycznie prace mogłyby się zacząć w 2018 roku – dodaje rzeczniczka. W założenia drogach ma mieć jedną jezdnię po jednym pasie ruchu, jednak byłaby niezwykle ważnym połączeniem Ursynowa Północnego i Miasteczka Wilanów.
Oczekiwanie na połączenie
Choć obie dzielnice to administracyjne sąsiadki to komunikacja między nimi woła o pomstę do nieba. Główne połączenie drogowe Ursynowa z Wilanowem to wiecznie zakorkowana Dolina Służewiecka. Mieszkańcy Imielina czy Kabat mogą jeszcze kombinować i próbować korzystać ze skrótu Rosoła, Nowoursynowska, Rzekotki, Podgrzybków, Gąsek którym da się dojechać aż do Przyczółkowej.
Jednak ta alternatywa nie urządza kierowców z Ursynowa Północnego czy Stokłos, bo musieliby tym samym nadkładać nawet kilkanaście kilometrów – dla porównania droga z al. KEN w okolicach metra Ursynów do Świątyni Opatrzności Bożej przez Dolinę to niespełna 6 km drogi. Trasa przez ul. Podgrzybków to prawie 15 km, paradoksalnie jednak czas podróży bywa krótszy.
Na dogodne połączenie trzeba będzie jeszcze poczekać. Według wstępnych zapowiedzi w 2017 roku ma być gotowa ulica Nowokabacka, czyli połączenie ulic Rosoła i Drewny.
Z kolei Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce do do 2020 roku oddać odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy, który od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa połączy obie dzielnicę trasą ekspresową.
Tak kończy się ulica Ciszewskiego na Ursynowie
jb/b