Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na projekt przedłużenia ulicy Ciszewskiego. To pierwszy krok do tego, by Ursynów i Wilanów zyskały alternatywę dla wiecznie zakorkowanej Doliny Służewieckiej.
ZMID szuka firma która opracuje projekt budowlany i wykonawczy prawie 1,5-kilometrowego odcinka ul. Ciszewskiego od ul. Kiedacza na Ursynowie do al. Rzeczpospolitej w Wilanowie.
– Wybrany wykonawca będzie musiał przedstawić dwa warianty inwestycyjne dla tej drogi, tak by jak najmniej ingerować w Skarpę Ursynowską – mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. To rezerwat przyrody, dlatego plany drogowców mogą spotkać się z oporem ekologów.
Wybrany wykonawca będzie musiał uzyskać też decyzję środowiskową oraz zezwolenie na realizację inwestycji – czyli dokumenty nie zbędne do rozpoczęcia budowy trasy i pozyskania pod drogę gruntów.
Budowa przyspieszy?
Ratusz wpisał budowę przedłużenia Ciszewskiego na odległe lata 2020-2023. Wybrany w przetargu projektant ma dwa lata na wykonanie koncepcji i zebranie niezbędnych dokumentów. – W 2017 roku dokumentacja powinna być gotowa – zakłada Gajewska.
Istnieje możliwość, że budowa ruszy szybciej. – Jeśli Rada Warszawy zdecydowałaby się przesunąć pieniądze, teoretycznie prace mogłyby się zacząć w 2018 roku – dodaje rzeczniczka. W założenia drogach ma mieć jedną jezdnię po jednym pasie ruchu, jednak byłaby niezwykle ważnym połączeniem Ursynowa Północnego i Miasteczka Wilanów.
Oczekiwanie na połączenie
Choć obie dzielnice to administracyjne sąsiadki to komunikacja między nimi woła o pomstę do nieba. Główne połączenie drogowe Ursynowa z Wilanowem to wiecznie zakorkowana Dolina Służewiecka. Mieszkańcy Imielina czy Kabat mogą jeszcze kombinować i próbować korzystać ze skrótu Rosoła, Nowoursynowska, Rzekotki, Podgrzybków, Gąsek którym da się dojechać aż do Przyczółkowej.
Jednak ta alternatywa nie urządza kierowców z Ursynowa Północnego czy Stokłos, bo musieliby tym samym nadkładać nawet kilkanaście kilometrów – dla porównania droga z al. KEN w okolicach metra Ursynów do Świątyni Opatrzności Bożej przez Dolinę to niespełna 6 km drogi. Trasa przez ul. Podgrzybków to prawie 15 km, paradoksalnie jednak czas podróży bywa krótszy.
Na dogodne połączenie trzeba będzie jeszcze poczekać. Według wstępnych zapowiedzi w 2017 roku ma być gotowa ulica Nowokabacka, czyli połączenie ulic Rosoła i Drewny.
Z kolei Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce do do 2020 roku oddać odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy, który od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa połączy obie dzielnicę trasą ekspresową.
jb/b