Szersze chodniki, ograniczenie do 30 km/h? Zdecyduj o przyszłości Miodowej

Remont Miodowej ma się rozpocząć w przyszłym roku
Remont Miodowej ma się rozpocząć w przyszłym roku
Źródło: zdm.waw.pl
Więcej zieleni, ograniczenia parkowania, a może szersze chodniki zamiast pasów rowerowych? O to, jak wyglądać ma wyremontowana ul. Miodowa, urzędnicy pytają warszawiaków.

Generalny remont ulicy Miodowej miał rozpocząć się jeszcze w tym roku, jednak Zarząd Dróg Miejskich postanowił wstrzymać się z rozpoczęciem prac do przyszłego roku. Powód? Organizacje społeczne wnioskowały o rozszerzenie zakresu remontu i zorganizowanie konsultacji społecznych, w czasie których to mieszkańcy zdecydowaliby o przyszłym wyglądzie ul. Miodowej. CZYTAJ WIĘCEJ.

Urzędnicy przekonują, że chcieliby, aby Miodowa stała się elegancką ulicą zachęcającą do spacerów warszawiaków i turystów. Zarząd Dróg Miejskich przygotował dwa warianty możliwych zmian.

Szersze chodniki, mniej miejsc parkingowych

Pierwszy zakłada wprowadzenie niewielkich zmian w stosunku do aktualnego kształtu ul. Miodowej. Jezdnia zostanie nieznacznie zwężona (do 9 metrów). Kierowcy będą mieli do swojej dyspozycji po 1 pasie ruchu, zachowane zostaną także pady rowerowe w obu kierunkach. Dzięki zawężeniu jezdni oraz ograniczeniu parkowania (o kilkanaście miejsc) poszerzone zostaną chodniki. Znajdzie się też miejsce dla zieleni ulicznej, w tym niewielkich drzew. Rozważana będzie także likwidacja sygnalizacji świetlnej na ul. Kapitulnej.

ZOBACZ WARIANT I

Wolniej i bez pasów rowerowych

Wariant drugi zakłada wprowadzanie znacznie większych zmian. Jezdnia zostaje w nim zwężona do 6 metrów, z ulicy znikają też pasy dla jednośladów, a ruch rowerowy zostaje przerzucony na jezdnię dla samochodów. Jak zaznacza ZDM, dzięki temu możliwe jest znaczne poszerzenie chodników bez wyraźnego ograniczania liczby miejsc parkingowych Aby jednak uspokoić ruch i zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, planowane są wyniesienia tarcz skrzyżowań do poziomu chodnika, progi wyspowe oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Planowane jest także wyznaczenie dodatkowych przejść dla pieszych: na pl. Krasińskich i przy posesji nr 18.

ZOBACZ WARIANT II

Oba warianty zakładają ułożenie nowej nawierzchni na Miodowej. ZDM rozważa położenie m.in. asfaltu lub nawierzchni kamiennej. Nowy wygląd mają zyskać także chodniki, które wyłożone zostaną kamiennymi płytami, takimi jak na Starym Mieście. Wzdłuż ulic mają pojawić się też zabytkowe pastorały, które zastąpią dotychczasowe latarnie.

Zmiany obejmą też Długą i Podwale?

To jednak nie koniec zmian w tym rejonie. ZDM rozważa także wprowadzenie nowej organizacji ruchu na ul. Długiej i Podwale. Jedną z propozycji jest odwrócenie kierunku ruchu na ul. Podwale i ul. Kilińskiego – wjazd w nie odbywałby się od strony ul. Długiej. Rozważane jest także wprowadzenie ograniczeń w parkowaniu pojazdów na tych ulicach do 2 godzin i wyznaczenie miejsc postojowych dla autokarów turystycznych na ul. Długiej.

Spotkania i dyskusje

Od 24 sierpnia do 16 września w czasie konsultacji społecznych warszawiacy będą mogli wyrazić o nich swoje opinie.

Konsultacje obejmą spacery i spotkania dyskusyjne – odbędą się one 5 września i 9 września.

Ponadto, 27 sierpnia i 7 września na skwerze pod tunelem Trasy W-Z działać będzie terenowy punkt konsultacyjny. Będzie można odwiedzić go w godz. 15-18. Przez cały czas trwania konsultacji mieszkańcy będą mogli przesyłać swoje uwagi także mejlowo na adres miodowa@zdm.waw.pl.

ZDM wstrzymał prace na ul. Miodowej:

Ruszyły prace na Miodowej

jk/ran

Czytaj także: