- Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska pozwoli na integrację kolei z komunikacją miejską: metrem, tramwajami i autobusami. Przyniesie to wymierne korzyści wszystkim pasażerom, a pierwsze efekty będą odczuwalne już w grudniu tego roku. Inwestycje PLK to także szansa dla przewoźników, w tym Szybkiej Kolei Miejskiej, na rozbudowanie i uatrakcyjnienie swojej oferty - mówi Marcin Mochocki członek zarządu Polskich Linii Kolejowych, dyrektor ds. realizacji inwestycji.
Przebudowa torów i rozjazdów
Co dokładnie obejmują prace? Powstanie przede wszystkim nowy, trzeci peron z wiatą i systemem informacji pasażerskiej. Dodatkowo będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na peron pasażerowie dostaną się windą lub schodami.Jak przekonuje kolejarze, w trakcie rozbudowy dworca, która potrwa ok. pół roku, przebudowanych zostanie 8 km torów w północnej części stacji, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. Dzięki pracom ma się m.in. zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów.
Przebudowa Warszawy Gdańskiej o wartości ponad 53 mln zł, jest pierwszym projektem realizowanym w stolicy ze środków nowego, unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych Connecting Europe Facility (CEF). Między innymi dzięki środkom z tego funduszu, w najbliższych latach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą na inwestycje w samej Warszawie aż 2 miliardy złotych.
PRZEBUDOWANY MA BYĆ MIĘDZY INNYMI DWORZEC GŁÓWNY.
Prace przy dworcu Gdańskim
ran