O decyzji ratusza napisała "Gazeta Stołeczna". – Mamy poważne wątpliwości co do rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej. Na rozpatrzenie skargi sąd ma 30 dni – powiedziała w rozmowie ze "Stołeczną" wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.
Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl w lipcu Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła konkurs na koncepcję ostatnich stacji II linii metra na zachodzie, który wygrała firma "Metroprojekt". Poszło o numer nadany zwycięskiej pracy, dzięki któremu sąd konkursowy mógł zidentyfikować autora. Zgodnie z zasadami - projekt powinien być anonimowy.
Przedstawiciele przegranej w konkursie firmy - ILF Consulting Engineers Polska zwrócili uwagę na to, że sześciocyfrowy numer rozpoznawczy na pracy jest zbieżny z numerem uprawnień głównego architekta zwycięzcy konkursu. A to mogło umożliwić ewentualną identyfikację uczestnika konkursu przed jego rozstrzygnięciem.
Miał być nowy konkurs
Po decyzji KIO, miasto miało dwie możliwości: rozpisać nowy konkurs albo złożyć odwołanie. W lipcu, rzecznik prasowy ratusza mówił, że ogłoszenie nowego konkursu było najbardziej prawdopodobnym scenariuszem. - Jego założenia byłyby takie same, jak poprzednim razem, dlatego sam proces ogłaszania konkursu pewnie byłby dość krótki - mówił Bartosz Milczarczyk.
Krok który podjął ratusz, czyli złożenie odwołania, wyklucza rozpisanie nowego konkursu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia. Miasto liczy jednak na to, że sąd uznał decyzję KIO za niesłuszną. Wówczas ratusz mógłby oszczędzić czas przystępując do podpisania umowy z Metroprojektem bez nowego konkursu.
Trzy stacje
W ramach ostatniego etapu rozbudowy podziemnej kolejki mają powstać trzy stacje. Stacja C03 "Lazurowa" ma być zlokalizowana po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej; stacja C02 "Chrzanów" - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej; stacja C01 "Połczyńska" - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Ponadto za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, powstanie Stacja Techniczno-Postojowa "Mory", z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.
Zobacz jak postępują prace na budowie II linii metra:
Metro
Metro
md/mś
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe