Radny PiS chce "wariantu zero": odłóżmy budowę mostu Krasińskiego

Radny nie chce budowy mostu Krasińskiego
Radny nie chce budowy mostu Krasińskiego
Źródło: ZMID

Odłóżmy budowę mostu Krasińskiego, są pilniejsze wydatki. Rozważmy taki wariant – zaapelował jeden ze stołecznych radnych Prawa i Sprawiedliwość. Zdaniem ratusza, inwestycja jest potrzebna i należy ją zrealizować.

Dariusz Figura z opozycyjnego klubu Prawo i Sprawiedliwość zaapelował do Hanny Gronkiewicz-Waltz, aby konsultacje społeczne w sprawie budowy mostu Krasińskiego były wielowariantowe.

- Łącznie z wariantem "0", czyli odłożeniem w czasie realizacji całej inwestycji, z uwagi na obecne ważniejsze priorytety inwestycyjne m.st. Warszawy oraz braku środków na sfinansowanie pilnych priorytetów – napisał Figura.

Podobne obawy prośby formułowali też mieszkańcy i organizacje społeczne z Żoliborza i Pragi.

"To ważna inwestycja"

Stołeczny ratusz pozostaje nieugięty i zdeterminowany, by trasa oraz most zostały wybudowane.

– To ważna inwestycja, którą planowaliśmy już od kilku lat. Nastał kryzys finansowy, więc musieliśmy zrewidować nasze plany. Teraz nastał odpowiedni moment by wrócić do tych planów – uważa Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. I dodaje, że nowy most powinien usprawnić połączenie drogowego obu brzegów rzeki.

Konsultacje w tym miesiącu

Sprawa budowy trasy i mostu Krasińskiego wróciła w lipcu, gdy drogowcy ogłosili przetarg na aktualizację dokumentacji tej inwestycji.

We wrześniu wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zapowiedział, że konsultacje społeczne w sprawie inwestycji mają się odbyć jeszcze w tym roku.

Ratusz zakłada, że w do końca października 2016 roku zdobędzie pozwolenie na budowę trasy z nowym mostem. Jeśli się to uda, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych – jak mówiła nam niedawno jego rzeczniczka – jest w stanie rozpocząć inwestycję w 2017 roku.

Została ona podzielona na dwa etapy realizacyjne: 2-kilometrowy odcinek od pl. Wilsona do ul. Jagiellońskiej (wraz z mostem o długości 720 metrów) oraz kilometrowy odcinek od ul. Jagiellońskiej do ul. Matki Teresy z Kalkuty (wraz z 830-metrowym wiaduktem nad torami kolejowymi).

jb/r

Czytaj także: