"Połączenie rowerowe placu Wilsona z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym wzdłuż ulicy Krasińskiego". "Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów". "Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich". Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej wybranych projektów w ramach II edycji budżetu partycypacyjnego. Projekty będą realizowane w 2016 roku, ale przygotowania już się zaczynają.
"Połączenie rowerowe placu Wilsona z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym wzdłuż ulicy Krasińskiego". "Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów". "Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich". Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej wybranych projektów w ramach II edycji budżetu partycypacyjnego. Projekty będą realizowane w 2016 roku, ale przygotowania już się zaczynają.
Wszystkie trzy projekty są zwycięskimi, tegorocznymi projektami w ramach budżetu partycypacyjnego 2016. Dwa z nich w zeszłym roku zajęły drugie miejsce.
Połączenie rowerowe placu Wilsona z Wisłostradą
Pierwszy projekt dotyczy poprawy w przestrzeni publicznej.
Projekt połączenia rowerowego placu Wilsona z Wisłostradą obejmuje wyznaczenie dwukierunkowej drogi dla rowerów na prawym pasie jezdni wzdłuż parku Żeromskiego. Jak informuje ZDM, droga dla rowerów ma być oddzielona od jezdni pasem separującym, a wzdłuż ulicy zostanie zasadzona zieleń. Obecnie ul. Krasińskiego od placu Wilsona do ul. Czernieckiego ma cztery pasy ruchu, natomiast przepustowość ulicy ograniczona jest do dwóch. Trzeci pas wykorzystywany jest jako parking dla autokarów, a na czwartym ma powstać trasa rowerowa.
Projekt również zakłada m. in. przejścia dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przez ulicę Czarnieckiego. Całkowity koszt projektu to 335 tys. zł.
„Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!”
ZDM informuje również o planach zmiany organizacji ruchu oraz budowy drogi dla rowerów w ramach zwycięskiego projektu z budżetu partycypacyjnego pod nazwą „Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!”. Projekt ma na celu nakłonienia rowerzystów, aby przestali jeździć chodnikami i przenieśli się na wyznaczone na jezdni pasy rowerowe. Mają zostać wyznaczone nowe przejścia dla pieszych wraz z azylami, budowę drogi dla rowerów na ul. Batorego oraz dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na niektórych odcinkach jednokierunkowych.
"Przyjęte rozwiązania są korzystne dla pieszych i rowerzystów poruszających się po Starym Mokotowie, a także ze względów finansowych i ekologicznych dla wszystkich mieszkańców Warszawy. Zamiast budowy drogiej infrastruktury rowerowej na chodnikach lub trawnikach, proponujemy niedrogie pasy rowerowe." - czytamy w komunikacie na stronie budżetu partycypacyjnego. Warto zaznaczyć, że tegoroczny projekt w zeszłym roku zajął drugie miejsce w projektach obywatelskich. Nie został zrealizowany, ze względu na niski budżet. Całkowity koszt projektu to 333 tys. zł.
„Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich”
Również trzeci projekt, który bierze udział w przetargu, w zeszłym roku uzyskał drugie miejsce w pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego. Ze względu to, że koszt zwycięskiego projektu wyczerpał większość środków nie mógł być zrealizowany. W tegorocznej edycji został zgłoszony po raz drugi i zwyciężył. Projekt składa się z dwóch elementów realizowanych na Ursynowie: poprawy bezpieczeństwa pieszych oraz wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni na ul. Stryjeńskich. Projekt ma na celu uniemożliwienie wyprzedzania samochodów przed przejściami dla pieszych oraz poszerzenie azyli pieszych, które ma poprawić bezpieczeństwo. Jest to rozwiązanie tańsze niż stawianie sygnalizacji świetlnej przy każdym przejściu dla pieszych. Podobnie jest w przypadku wyznaczeniu pasów rowerowych, które jest tańsze niż wydzielenie drogi rowerowej. Pasy rowerowe mają powstać na ul. Stryjeńskich na odcinku od ul. Płaskowickiej do ul. Przy Bażantarni. Całkowity koszt to 109 tys. zł.
Wnioski są przyjmowane do poniedziałku, do godz. 10. ZDM zapewnia, że trwają prace nad przetargami do kolejnych projektów.
Zobacz podsumowanie budżetu partycypacyjnego 2016:
ło/
Źródło zdjęcia głównego: twojbudzet.um.warszawa.pl