W związku z epidemią 17 marca stołeczny urząd pracy zawiesił bezpośrednią obsługę interesantów. Osoba, która chciała zarejestrować się jako bezrobotna mogła złożyć wniosek tylko przy użyciu podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Niemal po miesiącu od wprowadzenia tych ograniczeń władze stolicy uruchomiły ścieżkę rejestracji także dla tych, którzy nie mogą tego zrobić przez internet.
Można wysłać pocztą albo wrzucić do skrzynki
Od godziny 8 w środę wnioski z kompletem dokumentów można wysyłać pocztą albo wrzucać do skrzynek, które w godzinach pracy urzędu wystawione są przed siedzibami przy ulicy Grochowskiej 171B i Ciołka 10A.
Wnioski do wypełnienia można odebrać przed wspomnianymi siedzibami urzędu lub pobrać ze strony internetowej: https://warszawa.praca.gov.pl/. Pod tym adresem dostępna jest także pełna lista dokumentów, których kserokopie należy dołączyć do wniosku.
"Ważne: wnioski oraz wszystkie niezbędne dokumenty (tylko ich kserokopie!) muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Datą rejestracji będzie data wpływu dokumentów do urzędu, nie data wysyłki" - podkreślił wydział prasowy ratusza.
Taka forma rejestracji jest również dostępna dla osób niepełnosprawnych.
Autorka/Autor: mp/ran
Źródło: PAP