Kierowcy już jeżdżą nową nitką mostu Grota-Roweckiego
Link skopiowany do schowka.
Tuż po godzinie 21.30 pierwsi kierowcy wjechali na południową jezdnię mostu Grota-Roweckiego. Do rana drogowcy otworzą trzy pasy ruchu jezdni lokalnej w stronę Marek. Otwarta jest także południowa jezdnia Trasy Armii Krajowej od węzła Powązkowska do mostu.
Jeszcze późnym popołudniem drogowcy zapowiadali, że otworzą jeden pas na moście. - Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy na tej przeprawie. Na razie nieśmiało z nich korzystają. Pewnie rano ruch będzie tutaj już zdecydowanie większy – relacjonuje Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.
Kierowcy mogą jeździć też południową nitką Trasy Armii Krajowej od węzła Powązkowska do mostu. - Tutaj też mają w tej chwili dwa pasy ruchu w stronę Marek - dodaje Zieliński.
Otwarcie odbyło się bez "pompy", choć na trasę przyjechała minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak.
Choć Trasa Armii Krajowej i most Grota-Roweckiego w sobotę rano będą otwarte, to nie w całości. Na samym moście nieczynne będą cztery środkowe pasy, dedykowane ruchowi tranzytowemu. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu jezdni lokalnej, na obu nitkach mostu.
Nie wszystkie estakady będą też udostępnione kierowcom. Nadal nie można wjechać na Trasę AK z ulicy Słowackiego jadąc od strony centrum. Zamknięte są estakady prowadzące z Wisłostrady na trasę i most (jadąc w kierunku Łomianek). Nie ma też możliwości zjechania z mostu Grota-Roweckiego nową estakadą zarówno w stronę Jagiellońskiej, jak i Modlińskiej.
Cała inwestycja zostanie oddana do dyspozycji kierowców najpewniej pod koniec września lub na początku października.
Organizacja ruchu na moście Grota
Organizacja ruchu na moście Grota
Remont Trasy AK
Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów ruchu.Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.