"Wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno Postojową (STP) Mory” - pod tym hasłem kryje się ogłoszony właśnie konkurs przez Metro Warszawskie.
Budowa do 2023 roku
Chodzi o ostatni z planowanych odcinków II linii - ma się składać z trzech stacji (Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska), niemal 4 kilometrów podwójnego tunelu i stacji techniczno-postojowej.
Przystanki zostały zaplanowane: - C03 po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej; - C02 w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej;- C01 w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.Ratusz chce, by ta część powstała do 2023 roku, ale wcześniej trzeba przygotować koncepcję. Biura projektowe zainteresowane ich wykonaniem mają czas do 21 grudnia do godziny 12.00 na złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w konkursie.
Również węzły przesiadkowe
"Po tym terminie sąd konkursowy przeanalizuje nadesłane wnioski pod kątem zgodności z wymaganiami, a następnie prześle zaproszenia do oferentów, spełniających kryteria konkursu. Termin złożenia prac konkursowych to nie mniej niż 90 dni od daty zaproszenia" – podaje Metro Warszawskie.Prace będą oceniane na podstawie siedmiu kryteriów. Cena stanowi 30 procent punktów możliwych do zdobycia. Pod uwagę będą brane także walory konstrukcyjno-technologiczne, eksploatacyjne, minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko, rozwiązania architektoniczne, powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10 proc.), a także rozwiązania dotyczące stacji techniczno-postojowej.Zwycięzca konkursu będzie mógł stworzyć ostateczny projekt tego odcinka II linii metra. Do tego będzie mógł starać się o możliwość opracowania koncepcji węzłów przesiadkowych. Miasto chce stworzyć je przy stacjach Lazurowa i Połczyńska, by ponownie jak na Młocinach można było przesiadać się np. z metra do innych środków komunikacji miejskiej.
Burmistrz Woli o projekcie organizacji ruchu w czasie budowy metra
ran/sk
Źródło zdjęcia głównego: tvn24.pl