"Do 30 października zajezdnia R-2 Kleszczowa będzie eksploatować autobus elektryczny Irizar, numer taborowy 956" - poinformowały MZA w mediach społecznościowych.
Elektryczny autobus Irizar testowany na warszawskich ulicach ma 12 metrów długości i według producenta w normalnych warunkach pogodowych czas pracy baterii jest długi – wynosi nawet 16 godzin.
Nowy testowiec! Do 30 października zajezdnia R-2 „Kleszczowa” będzie eksploatować autobus elektryczny Irizar, 𝗻𝘂𝗺𝗲𝗿...
Posted by Miejskie Zakłady Autobusowe Warszawa on Friday, September 27, 2024
Można go ładować przez wtyczkę lub pantograf
Autobus jest niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Można go ładować zarówno przez wtyczkę jak również pantograf, który umożliwia ładowanie szybkie oraz wolne. W autobusie jest też zamontowany system wykrywania pożaru i system gaśniczy.
Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, są zasilane wyłącznie energią elektryczną. Autobusy hiszpańskiego producenta wożą już pasażerów w Krakowie.
Czytaj też: Dają podwyżki, finansują kursy, proponują nawet mieszkania. A kierowców i tak brakuje>>>
Autorka/Autor: dg/tok
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: MZA