Jak most Północny połączy się z trasą S7? Miasto pokazało wizualizację

Trasa Mostu Północnego na wizualizacji
Trasa Mostu Północnego na wizualizacji
Źródło: SZRM
Trwają przygotowania do budowy Trasy Mostu Północnego, która w przyszłości połączy przeprawę z projektowanym odcinkiem trasy S7 na warszawskich Bielanach. Prace projektowe mają zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku. Równolegle trwa procedura uzyskania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.

Podczas środowego spotkania z dziennikarzami szefowa Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta Ewelina Degowska pokazała pierwszą wizualizację Trasy Mostu Północnego. Na kilkuminutowym filmie widać przebieg drogi, wiadukty, które powstaną w jej ciągu oraz skrzyżowania z istniejącymi ulicami.

Przebieg Trasy Mostu Północnego

W wybranym do realizacji wariancie Trasy Mostu Północnego przewidziane są dwie jezdnie, obustronne drogi rowerowe i chodniki. Będzie to droga klasy G (głównej). Początek odcinka znajdzie się na wschodnim wlocie alei generał Wittek, w miejscu istniejącego parkingu P&R. Trasa ma przebiegać estakadami nad skrzyżowaniami z ul. Zgrupowania AK "Kampinos" oraz ul. J. Kasprowicza i Nocznickiego. Koniec estakady znajdzie się za skrzyżowaniem ul. T. Nocznickiego z ul. Kaliszówka oraz wyjazdem z parkingu P&R Młociny.

Na dalszym odcinku jezdnie główne trasy będą przebiegać równolegle do istniejącej ulicy Nocznickiego oraz torowiska tramwajowego, po jego północnej stronie. Lokalizacja torowiska nie ulegnie zmianie. Następnie trasa znajdzie się na wiadukcie drogowym nad ul. Popiela w rejonie skrzyżowania ulic Wólczyńskiej, Nocznickiego, Popiela i dalej przechodzić będzie bezkolizyjnie aż do włączenia do trasy S7 na węźle Janickiego.

Przebieg Trasy Mostu Północnego
Przebieg Trasy Mostu Północnego
Źródło: SZRM

- Zakończenie prac projektowych jest planowane w drugiej połowie przyszłego roku. W ramach realizacji tej inwestycji jesteśmy w ciągłej konsultacji z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Wystąpiłam do nich o przedstawienie ich rozwiązań w rejonie węzła Janickiego i węzła Wólka - przekazała Degowska.

Trasa Mostu Północnego na wizualizacji
Trasa Mostu Północnego na wizualizacji
Źródło: SZRM

Projektowanie S7

Równocześnie trwa projektowanie 13-kilometrowego odcinka drogi S7 z Kiełpina do Warszawy. W ramach tej inwestycji zaplanowano budowę dwóch tuneli: pod Bielanami i Bemowem oraz pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka (pomiędzy tunelami) oraz Warszawa Północ. - Chcielibyśmy w pierwszej połowie przyszłego roku złożyć wniosek o decyzję ZRID - informował podczas posiedzenia komisji infrastruktury przy Radzie Warszawy w połowie listopada szef warszawskiego oddziału GDDKiA Jarosław Wąsowski.

Węzeł Janickiego jest kluczowy dla Warszawy. Kwestia jego budowy była niepewna. Gdy GDDKiA planowała przebieg S7, węzeł wypadł z planów, co wywołało protesty wśród mieszkańców Bielan. Ci obawiali się, że brak połączenia z Trasą Mostu Marii Skłodowskiej-Curie (Trasą Mostu Północnego) doprowadzi do zakorkowania wąskich uliczek na Młocinach. Ostatecznie drogowcy uzależnili powstanie łącznicy od zaawansowania prac inwestycji Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz współfinansowania jej przez stołeczny samorząd.

Jak deklarował podczas wspomnianego posiedzenia komisji Jarosław Wąsowski, odcinek S7 z Kiełpina do połączenia z Trasą Armii Krajowej jest projektowany wraz z węzłem Janickiego.

Planowany przebieg trasy S7 przez Warszawę
Planowany przebieg trasy S7 przez Warszawę
Źródło: Google Maps
Czytaj także: