Media społecznościowe

Media społecznościowe

Wieloryb pojawił się znikąd. Jednym machnięciem ogona wystrzelił nad powierzchnię, by kilka sekund później spaść, rozbryzgując fontanny wody. Setki przyglądających się spektaklowi uczniów nie mogły wyjść ze zdumienia. Na widzów nie spadła ani jedna kropelka, bo wieloryb wyłonił się nie z morskiej toni, a z podłogi sali gimnastycznej. Był produktem rozszerzonej rzeczywistości - technologii, która generowane przez komputer obrazy nanosi bezpośrednio na realny obraz świata widziany przez jej użytkownika, zazwyczaj za pomocą specjalnych okularów.

Influencerzy już nie raz udowodnili, że za odpowiednią stawkę są w stanie zareklamować wszystko. Część z nich zapomina oznaczać posty sprzedażowe jako reklamę. Interwencję w tej sprawie rozpoczął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Monika Celej sprawdziła, czy to będzie koniec kryptoreklamy w mediach społecznościowych.