Samochód osobowy oraz tramwaj zderzyły się na nowej trasie do Wilanowa. Uszkodzony został sygnalizator świetlny. Na miejscu pracowały służby.
W alei Rzeczypospolitej, na nowej trasie tramwajowej do Wilanowa zderzył się samochód osobowy oraz tramwaj. Do zdarzenia doszło po godzinie 10. Samochód ma mocno uszkodzony przód, na jezdni i torowisku leżały części karoserii.
- To kolizja. Brał w niej udział tramwaj linii 16. Kierowca samochodu osobowego został opatrzony na miejscu zdarzenia. Trwa oczekiwanie na przyjazd policji i pogotowia sygnalizacji świetlnej. Do kolizji doszło przy wyjeździe z osiedla - poinformował Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy tramwajów warszawskich. Jak powiedział rzecznik, to nie jest pierwsza kolizja na nowej trasie.
Przejazd przez torowisko
Na miejscu był Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl. - Do zderzenia doszło w miejscu, w którym jest wyznaczony przejazd przez torowisko. Kierowca samochodu osobowego wjechał w sygnalizator - przekazał reporter.
O zdarzeniu opowiedzieli też świadkowie. - W pewnej chwili tramwaj gwałtownie hamował – relacjonował pasażer tramwaju na antenie TVN24. Jak opowiedział, potem nastąpiło zderzenie z samochodem osobowym.
Na miejscu czynności prowadziła też policja. Funkcjonariusze zgłoszenie o zdarzeniu otrzymali o godzinie 10.27. - Doszło do zderzenia pomiędzy toyotą a tramwajem linii 16. Na szczęście nie ma osób poszkodowanych. Kierujący byli trzeźwi, posiadali uprawnienia do kierowania - podał Kamil Sobótka z Komendy Stołecznej Policji.
Utrudnienia
Były utrudnienia w kursowaniu tramwajów, jednak zakończyły się o godzinie 11.15. "Wznowiono kursowanie tramwajów linii 14 i 16 na całej trasie" - podał Zarząd Transportu Miejskiego.
Z utrudnieniami musieli się liczyć również kierowcy. Ulica była zablokowana przez około dwie godziny.
Nowa trasa tramwajowa
Trasa tramwajowa do Wilanowa została otworzona we wtorek, 29 października. Trasę obsługują dwie nowe linie: 14 i 16.
Odcinek od skrzyżowania Belwederska, Gagarina, Spacerowa do terminala na Branickiego ma długość około 6,5 kilometra. Powstało na nim 12 zespołów przystankowych. Na końcu nie ma klasycznej pętli, dlatego trasę obsługują wyłącznie dwukierunkowe pojazdy koreańskiego marki Hyundai Rotem.
Wzdłuż torowiska zostało jeszcze wiele do zrobienia, co oznacza utrudnienia przede wszystkim dla pieszych i kierowców. Na razie na skrzyżowaniach nie został wprowadzony priorytet dla tramwajów, dlatego póki co przejazd ze Śródmieścia do Wilanowa potrwa dłużej niż deklarowane pierwotnie pół godziny. Urzędnicy zapowiedzieli, że zgodnie z obowiązującym harmonogramem, prace przy układzie drogowym mają zakończyć się na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2025 roku. Do tego momentu tramwaje będą jeździć przez plac budowy.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Gosz/tvn24.pl