W styczniu inspektorzy Zarządu Dróg Miejskich przeprowadzili na warszawskich ulicach 1744 kontrole. Szukali obiektów, a w tym reklam, które zostały postawione bez zezwolenia. Efektem tych działań było usunięcie 215 obiektów.
Pomagają mieszkańcy
Urzędnicy przyznają, że największy problem jest z nielegalnymi nośnikami reklamowymi. - Z pasa drogi zniknęło 128 reklam. W styczniu wydaliśmy także 200 decyzji administracyjnych, nakładających kary na właścicieli nielegalnych obiektów, w tym 147 dotyczących reklam - precyzują.
Usunięte reklamy najpierw trafiają do magazynu ZDM. Urzędnicy najpierw zwracają się do właściciela z prośbą o odbiór. Jednocześnie naliczana jest opłata związana z kosztami usunięcia obiektu. Jeśli nikt nie zgłosi się po nośnik lub ustalenie jego właściciela jest niemożliwe, wtedy ściągnięty z ulicy obiekt trafia do utylizacji.
ZDM przyznaje, że cennym źródłem informacji o nielegalnych obiektach są mieszkańcy. Można je zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu, przez aplikację lub telefonicznie.
Uchwała krajobrazowa
Wyraźną poprawę w kwestii estetyki mieszkańcy odczują dopiero w 2022 roku, a to za sprawą uchwały krajobrazowej, którą Rada Warszawy niemal jednogłośnie przegłosowała w styczniu tego roku. Wtedy minie okres ochronny dla właścicieli nośników reklamowych.
Uchwała krajobrazowa nie tylko wprowadza przejrzyste zasady i warunki umieszczania nośników, ale pozwoli też rządzącym nakładanie kar za ich złamanie. Jak zwracają uwagę stołeczni urzędnicy, przez brak odpowiednich zapisów niektóre firmy naginały lub wręcz łamały przepisy obowiązującego prawa.
W styczniu na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o szczegółach uchwały krajobrazowej.
Uchwała krajobrazowa
Autorka/Autor: dg/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM