Drogowcy remontują jezdnie, ale nie w całości. "Prawe pasy są w dużo gorszym stanie"

Znacznie ograniczony ruch na drogach spowodował, że drobne prace drogowcy mogą wykonywać już nie tylko w weekendy. Lifting przeszła nawierzchnia na fragmencie Wisłostrady na Powiślu, ale nie na całej szerokości.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>

Drobne remonty najbardziej zniszczonych fragmentów stołecznych ulic drogowcy zazwyczaj wykonywali w weekendy. Epidemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia spowodowały, że ruch samochodów uległ wyraźnemu zmniejszeniu. Dlatego prace takie jak frezowanie, odbywają się teraz również w dni powszednie. W poniedziałek drogowcy pojawili się na Wisłostradzie w okolicy Ludnej na jezdni w kierunku Żoliborza.

"Prawy pas bardziej narażony na zniszczenia"

Frezowanie nie zostało jednak przeprowadzone na całej szerokości objętego remontem fragmentu, ale tylko na skrajnie prawym pasie. Czy miasto szuka w ten sposób oszczędności w nadszarpniętym przez epidemię budżecie? - Niewątpliwie jest to tańsze rozwiązanie, ale głównym powodem jest to, że prawa część wielopasmowych jezdni jest zazwyczaj bardziej narażona na zniszczenia. W przypadku Wisłostrady, gdzie mamy do czynienia z ruchem tranzytowym, widać to wyraźnie. Pas środkowy oraz lewy są w dobrym stanie technicznym - tłumaczy Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

Prace przy wymianie nawierzchni na Wisłostradzie zakończyły się w środowy poranek. Gdzie drogowcy przeniosą się potem? - Decyzje o tego typu drobnych naprawach podejmuje inspektor, który patroluje ulice, i wskazuje miejsce, gdzie należy przeprowadzić remont. Na tę chwilę nie jesteśmy wskazać konkretnych, przewidzianych do frezowania lokalizacji - tłumaczy Pieńkos.

Kiedy rozpocznie się przebudowa ronda Czterdziestolatka?

Obecnie drogowców można spotkać również na moście Siekierkowskim, gdzie trwa wymiana dylatacji, czyli celowo utworzonych w fragmencie mostu szczelin, dzięki którym obciążenia związane z ruchem pojazdów nie powodują uszkodzeń w całej konstrukcji przeprawy. Prace w tym miejscu mają zakończyć się pod koniec kwietnia.

Z kolei prawdopodobnie już na początku maja rozpocznie się długo wyczekiwana przebudowa ronda Czterdziestolatka oraz alei Jana Pawła II w Śródmieściu. Aleja pomiędzy rondem ONZ a Nowogrodzką zostanie zwężona z pięciu do trzech pasów w obu kierunkach, a po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i szersze chodniki. Natomiast rondo Czterdziestolatka zyska nowe naziemne przejścia dla pieszych, które ułatwią dojście do przystanków i Dworca Centralnego.

Czytaj także: