Według informacji przekazanych przez rzeczniczkę warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzatę Tarnowską, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania od decyzji środowiskowej dla budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin według wariantu II. - GDOŚ utrzymał decyzję środowiskową w mocy oraz dokonał w niej zmian - zaznaczyła Małgorzata Tarnowska.
- GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie między innymi lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania - przed rozpoczęciem robót - obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku - wyliczała Tarnowska.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO >>>
Harmonogram prac na razie nieznany
Przekazała, że ponadto zobowiązał GDDKiA do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w terminie 12 miesięcy od dnia oddania trasy do ruchu i przedstawieniu jej wyników do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w Warszawie w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku.
- Ponadto GDOŚ postanowieniem odmówił wstrzymania natychmiastowego wykonania decyzji. Na tym etapie postępowania odwoławczego nie zaistniały przesłanki, które obligowałyby GDOŚ do wstrzymania natychmiastowej wykonalności decyzji RDOŚ w Warszawie - podkreśliła.
Jak wskazała Tarnowska, ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy S7 Warszawa - Kiełpin daje zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji. - Harmonogram jej realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych. Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji - powiedziała.
Przebieg ekspresowej S7 Warszawa - Kiełpin
- Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 kilometrów w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie - wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.
Podkreśliła też, że dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa: - Następnie, za Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 metrów i kolejnego o długości około 1100 metrów. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8.
- Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, to jest ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy - podkreśliła.
Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka i NS - połączenie z Trasą Armii Krajowej S8.
Informowaliśmy też o negatywnej opinii strażaków w sprawie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy:
Autorka/Autor: mp/gp
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA