Ciężarówki mogą jeździć POW przez całą dobę. Drogowcy sprawdzili, jak zmieniło się natężenie ruchu

Południowa Obwodnica Warszawy
Co z robić w przypadku awarii w tunelu?
Źródło: GDDKiA
W pierwszym tygodniu po zniesieniu ograniczenia tonażowego na Południowej Obwodnicy Warszawy ruch wzrósł o niespełna 10 procent - wynika z analiz drogowców. Do końca września samochody o masie przekraczającej 16 ton będą mogły przez całą dobę korzystać z trasy ekspresowej. 

Kierowcy najcięższych pojazdów mogą od początku sierpnia korzystać przez całą dobę z Południowej Obwodnicy Warszawy, ponieważ na dwa miesiące zawieszony został godzinowy zakaz poruszania się. Drogowcy zapowiadali, że w tym czasie będą prowadzili analizy natężenia ruchu. - Minął tydzień od zniesienia ograniczenia godzinowego w ruchu dla samochodów ciężarowych na S2 pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska. Analiza ruchu nie wykazała znacznego wzrostu przemieszczania się samochodów o masie całkowitej powyżej 16 ton - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiej oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- W ostatnim tygodniu lipca przez tunel pod Ursynowem przejechało około 520 tysięcy pojazdów, w tym ponad 47 tysięcy było ciężarowych. W pierwszym tygodniu sierpnia przejechało prawie 530 tysięcy pojazdów, z czego około 52 tysiące to samochody powyżej 16 ton. Oznacza to, że ruch pojazdów ciężkich wzrósł o niespełna 10 procent - wyjaśnia rzeczniczka.

OGLĄDAJ PROGRAM "7 ŻYĆ" O BEZPIECZEŃSTWIE NA POLSKICH DROGACH >>>

Południowa Obwodnica Warszawy
Południowa Obwodnica Warszawy
Źródło: Krzysztof Nalewajko / GDDKiA

Znieśli ograniczenia dla ciężarówek na POW

Dotychczas na Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłem Opacz i Lubelska obowiązywał zakaz poruszania się pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton w szczycie porannym ( między godziną 7 a 10) oraz popołudniowym (między godziną 16 a 20).

- Zaprojektowany układ drogowy od węzła Konotopa do węzła Lubelska, w przekroju dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z jezdniami zbiorczo–rozprowadzającymi na węźle Opacz, zapewnia planowany poziom warunków bezpieczeństwa ruchu. Stąd podjęcie decyzji o czasowym zniesieniu ograniczeń w ruchu dla pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton. Obserwacja, a następnie analiza ruchu będą stanowić materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym - zapowiadała Tarnowska.

- Wprowadzone zmiany oznakowania polegają na zasłonięciu znaków B-5 z tabliczkami 16 t oraz tablic F-6, co oznacza czasowe zniesienie zakazu poruszania się pojazdów powyżej 16 ton. Ponadto usunięto oznakowanie poziome i zasłonięte oznakowanie pionowe wyznaczające zatoki do kontroli pojazdów, które są zlokalizowane na węźle Warszawa Lotnisko i pomiędzy węzłami Lubelska a Patriotów - przekazała.

- Dla zapewnienia bezpieczeństwa wystąpiliśmy do policji oraz inspekcji transportu drogowego o patrolowanie drogi oraz prowadzanie kontroli i egzekwowanie wykroczeń w przypadku łamania przepisów prawa o ruchu drogowym - dodała.

Czytaj także: