Do 30 stycznia mogły napływać wnioski do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o dopuszczenie do udziału w przetargu na kontynuację projektowania i przebudowy drogi S8 na odcinku węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska.
- W przypadku tej przebudowy tryb postępowania jest dwuetapowy. Najpierw są składane wnioski, które rozpatrujemy pod względem zgodności. Potem wybrane firmy mogą składać swoje oferty, a na koniec dokonujemy wyboru - mówi Małgorzata Tarnowska. - Na jesieni tego roku wybierzemy wykonawcę - dodaje.
Do przetargu zgłosiły się 22 firmy, w tym m.in. tacy "wyjadacze" jak Skanska, Mostostal, POL-AQUA, Strabag, Budimex, J&P Avax, czy Warbud.
Zielone światło od ministra
W listopadzie ub. roku drogowcy otrzymali potwierdzenie z ministerstwa, że dostaną pieniądze na remont przeprawy. Według założeń inwestycji, ma zostać poszerzona do pięciu pasów ruchu w obu kierunkach (dwa dla drogi S8 i trzy dla ruchu lokalnego). Przetarg dotyczy także przebudowy Trasy AK od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej, ten odcinek ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku. W tym rejonie mają powstać ekrany akustyczne a także nowe chodniki oraz ścieżeki rowerowe.
Grecy już działają
We wrześniu 2009 roku rozpoczęła się przebudowa odcinka trasy od węzła Modlińska do Marek. GDDKiA podpisała umowę z grecką firmą J&P-Avax SA, na dostosowanie trasy do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od mostu Grota-Roweckiego (węzeł "Modlińska") do wiaduktu przy M1 w Markach (węzeł "Piłsudskiego"). Odcinek ma być oddany w kwietniu 2012. Mimo, że wykonawca jest zobowiązany do utrzymania co najmniej po dwa pasy w każdą stronę, ciągłe zmiany organizacji ruchu sprawiają kierowcom wiele kłopotów.
Po oddaniu Mostu Północnego drogowcy z GDDKiA, planują rozpocząć modernizację Trasy AK na odcinku od węzła Modlińska do węzła Powązkowska. Pozostały odcinek Trasy S8 został oddany w styczniu 2011 roku.
Mapy dostarcza Targeo.pl
as//ec