Coraz dłuższe ramiona podpór. Drogowcy chwalą się postępami w budowie mostu na Wiśle

Południowa Obwodnica Warszawy. Tak wygląda budowa mostu na Wiśle
Most na Wiśle - odcinek B Południowej Obwodnicy Warszawy
Źródło: GDDKiA
Betonują przęsła i przygotowują szalunki pod kolejne segmenty. Drogowcy pokazali zdjęcia z budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Most Południowy połączy Wilanów z Wawrem.

Galeria zdjęć zamieszczona na Facebooku przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad dokumentuje postępy na budowie przeprawy. "Po stronie Wawra wykonawca betonował dziewiąte przęsło północnej nitki mostu, a po stronie Wilanowa przygotowywano szalunki pod kolejne segmenty płyty głównej mostu" - napisali drogowcy.

Zwrócili też uwagę na coraz dłuższe ramiona podpór nurtowych.

Trzy odcinki POW

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy podzielona jest na trzy odcinki.

Na Ursynowie powstaje odcinek A z dwoma węzłami drogowymi - Ursynów Zachód i Ursynów Wschód. Droga będzie miała po 14,5 metra szerokości w każdą ze stron. Przewidziane są po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości około 3,75 metra. Na tym fragmencie stanie dziewięć wiaduktów. Jest to najkrótszy (4,6 km), za to zdecydowanie najbardziej skomplikowany w konstrukcji odcinek. To z powodu budowy tunelu na Ursynowie, który na dodatek będzie przechodził pod tunelem metra. Odcinek A buduje firma Astaldi.

Most na Wiśle, który połączy Wilanów z Wawrem, to część odcinka B. Całość będzie miała w sumie 6,5 kilometra i poprowadzi od Wału Miedzeszyńskiego do ulicy Przyczółkowej. Zadanie realizuje konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

Odcinek C między Wałem Miedzeszyńskim a węzłem Lubelska buduje WARBUD S.A. Biegnie on przez łąki i pola, a następnie w wannie szczelnej, czyli tunelu bez sufitu (pod Patriotów i linią kolejową). Później droga wchodzi na tereny leśne, gdzie znajdują się estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Na końcu znajduje się węzeł Lubelska, który ma połączyć S2 z planowaną autostradą A2 i trasą S17.

Prace na wszystkich odcinkach rozpoczęły się w 2017 roku, choć w różnych miesiącach. Cała budowa POW kosztowała 2,5 miliarda złotych. Koniec robót zaplanowano na sierpień 2020 roku.

Czytaj także: