Nowa organizacja zostanie wprowadzona w środę około godziny 22.
Północna jezdnia Górczewskiej (między Księcia Janusza a Deotymy) zmieni się w plac budowy. Autobusy, taksówki czy pojazdy z identyfikatorami Metra Warszawskiego będą mogły poruszać się wyłącznie po jezdni południowej.
"Po północnej stronie jezdni utrzymane będzie przejście dla pieszych. Natomiast po stronie południowej wyznaczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy. Utrzymane będą przejścia dla pieszych pomiędzy dwiema stronami ul. Górczewskiej: przy ul. Deotymy, za Księcia Janusza, przy Góralskiej i przed wjazdem do centrum handlowego" – informuje w komunikacie stołeczny ratusz.
Nowe przystanki
Zmieni się nieco lokalizacja przystanków. Zawieszony zostanie przystanek 02 PARK MOCZYDŁO. W zamian uruchomiony będzie przystanek 52 PARK MOCZYDŁO zlokalizowany za skrzyżowaniem z Elekcyjną (w kierunku zachodnim).
Niewielkie korekty przystanków miasto wprowadza również w rejonie Redutowej, a więc dla pasażerów linii 155 i 167. Przystanek 53 REDUTOWA zostanie wprowadzony na Jana Olbrachta (przed skrzyżowaniem z Redutową) i zastąpi przystanek 52 REDUTOWA, który jest na Redutowej, za skrzyżowaniem z Jana Olbrachta.
Zmieni się też charakter przystanków ELEKCYJNA i MONTE CASSINO. Zamiast "na żądanie" (jak było do tej pory), autobusy będą się tam zatrzymywać obowiązkowo.
A to nie wszystko. "Na wniosek mieszkańców zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanku 01 ORDONA. W zastępstwie uruchomiony zostanie przystanek zastępczy 51 ORDONA zlokalizowany przy Kasprzaka za skrzyżowaniem z Ordona – w kierunku wschodnim" – zapowiada na swojej stronie urząd dzielnicy Wola.
Ograniczenia dla kierowców
Dla kierowców indywidualnych niewiele się zmieni. Górczewska - od skrzyżowania Elekcyjnej i Deotymy do wjazdu do centrum handlowego Wola Park - nadal pozostanie zamknięta. Przejechać tamtędy mogą (i nadal będą mogły) wyłącznie autobusy, taxi i MTON (Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych – red.) oraz posiadacze identyfikatorów.
Miasto przypomina, że kierowcy jadący od strony al. Prymasa Tysiąclecia muszą rozjechać się w Deotymy lub Elekcyjną. Autobusy, taxi i MTON jadące od strony Powstańców Śląskich przejeżdżają na swój odcinek Górczewskiej przejazdem przez pas dzielący w pobliżu Konarskiego, czyli za wiaduktem kolejowym (patrząc od strony budowy).
Natomiast ci, którzy chcą dojechać do centrum handlowego oraz: Białowiejskiej, Szańców, Przanowskiego, Mrocznej i Góralskiej jadą prosto (bo wjechać w te ulice będą mogli wyłącznie mieszkańcy). Na wyłączonych z ruchu powierzchniach zostały wytyczone parkingi.
Elekcyjną w kierunku południowym, czyli do Wolskiej mogą poruszać się wszyscy bez ograniczeń. Jednak na skrzyżowaniu z Wolską muszą się rozjechać w prawo lub w lewo, bo na wprost (do Kasprzaka) jest tylko przejazd dla autobusów, taxi i MTON.
Natomiast w Elekcyjną od strony Wolskiej (w kierunku północnym) wjazd w ciągu dnia możliwy jest tylko dla autobusów, taxi i MTON, ale w godzinach od 22.00 do 5.00 wjazd będzie możliwy dla wszystkich. Natomiast za Pustolą to ograniczenie znika, co umożliwia dojazd i wyjazd z posesji, które są na dalszym odcinku Elekcyjnej.
Dodatkowo, od 22 marca zmieniony zostanie kierunek ruchu na Batalionu AK "Zośka" – ruch na tej ulicy będzie odbywał się w stronę Elekcyjnej (w godz. 22.00 – 5.00 możliwy będzie wyjazd na Elekcyjną).
Najszybszy środek transportu
Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod Płocką w rejonie skrzyżowania z Wolską, Młynów (C07) planowana pod Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod Górczewską w rejonie skrzyżowania z Księcia Janusza.
Urzędnicy ratusza przekonują, że metro jest najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 roku każdego dnia podróżuje około 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie dwa lata temu (8 marca 2015 roku) i dziś przewożą około 140 tys. pasażerów dziennie.
Budowa metra na Woli
Budowa metra na Woli
kw/b
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa