Dobiega końca rozbiórka starego torowiska na ulicy Marszałkowskiej. Na miejsce przyjechały już kolejne szyny. Podczas tego etapu inwestycji tramwajarze rozszerzą plac budowy o skrzyżowanie z ulicą Królewską. Zmiany w ruchu zostaną wprowadzone w środę, około godziny 12.00.
Wygrodzą część skrzyżowania
Na tym etapie prac wygrodzona zostanie część skrzyżowania przy wejściu do Ogrodu Saskiego. Zamknięte zostaną fragmenty jezdni - ulicy Marszałkowskiej w stronę placu Bankowego i ulicy Królewskiej w kierunku Grzybowskiej.
W stronę placu Bankowego kierowcy przejadą przed Królewską – jednym pasem przez torowisko i drugą nitką Marszałkowskiej pokonają skrzyżowanie. Na właściwą jezdnię wrócą przy przystanku tramwajowym. Z kolei jadący Królewską od placu Piłsudskiego przejadą przez pas dzielący i również jednym pasem przetną skrzyżowanie, a na właściwą jezdnię zjadą przy Zielnej.
Od Świętokrzyskiej jeden pas poprowadzi prosto, a drugi w prawo, w Królewską. Nie będzie skrętu w lewo. Objazd do Grzybowskiej zostanie wytyczony Alejami Jerozolimskimi i aleją Jana Pawła II. Od placu Piłsudskiego będzie można pojechać tylko prosto do placu Grzybowskiego i alei Jana Pawła II. Z kolei od strony placu Bankowego zostaną wyznaczone dwa pasy: do jazdy prosto i do skrętu w prawo. Od Grzybowskiej z jednego pasa będzie można skręcić w lewo, a z drugiego pojechać prosto lub w prawo.
Plac budowy zajmie też część chodnika przy wejściu do Ogrodu Saskiego. Zamknięte zostanie przejście i przejazd rowerowy przez Marszałkowską po tej stronie skrzyżowania.
W połowie sierpnia prace przeniosą się na drugą stronę skrzyżowania.
Przebudowa Marszałkowskiej
Marszałkowska jest przebudowywana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy. Tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew, łatwiej będzie przejść przez ulicę.
Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dziś są trzy). Przy Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt zapewniający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe będą przy Złotej i Sienkiewicza.
W planach jest też dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów, między Świętokrzyską a Królewską.
Na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego zastosowana zostanie zabudowa przejezdna. Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torowiska.
Pomiędzy Królewską i Świętokrzyską między torami będzie rósł rozchodnik.
Autorka/Autor: katke/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa