Budowa wiaduktu nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol na ulicy Chełmżyńskiej na Wygodzie w warszawskim Rembertowie coraz bliżej. Został właśnie ogłoszony przetarg. Do 20 czerwca Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta czeka na oferty zainteresowanych firm. Wiadukt ma być gotowy w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na budowę wiaduktu w ciągu ul. Chełmżyńskiej. Do 20 czerwca SZRM czeka na oferty zainteresowanych firm. Wiadukt być gotowy w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy z wybranym wykonawcą.
Nowa inwestycja nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, ale również skróci czas przejazdu przez tory, a także wpłynie na zwiększenie przepustowości linii kolejowej. Wiadukt umożliwi przejazd nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz nad linią kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia-Terespol.
Lokalizacja wiaduktu określona została w 2010 r. w Studium Wykonalności Modernizacji i Rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego i pokrywa się z przebiegiem ul. Nowochełmżyńskiej przedstawionym w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy.
– To jedna z najważniejszych inwestycji, na które czeka Rembertów. Podczas ostatnich spotkań z mieszkańcami przekazywałem, że wreszcie po latach sporów z kolejami udaje nam się wypracować rozwiązania. Jeśli w przetargu znajdzie się wykonawca, już za dwa lata kierowcy nie będą stać w korku do przejazdu na Wygodzie – mówi cytowany w komunikacie prezydent Rafał Trzaskowski.
Z myślą o rowerzystach, pieszych i niepełnosprawnych
Na wiadukcie zaplanowano jedną jezdnię zapewniającą po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik.
Przy wiadukcie zostaną wybudowane pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Natomiast na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która znajdzie się między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej.
Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 metrów (z czego ok. 140 m to długość wiaduktu). Po jej wybudowaniu istniejący przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa