W ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej mają powstać nowe perony dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kolejarze zapowiadają ruchome schody i windy przystosowane do przewozu wózków i rowerów.
Dodatkowy peron, nowa kładka
Planują też budowę dodatkowego peronu od strony ulicy Tunelowej. "Całą halę peronową przykryje dach. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach" - zaznaczają Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.
Stacja ma również zyskać kładkę dla pieszych pomiędzy Wolą i Ochotą.
"Przejście podziemne zmieni się całkowicie na wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej. Na poziomie -2 przejścia podziemnego zostanie wybudowany tunel umożliwiający budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą" - deklarują kolejarze.
Do 2023 roku
Zgodnie z zamierzeniami PLK, kompleksowo przebudowanych ma zostać około 30 kilometrów torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. "Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno - Legionowo i Legionowo - Lotnisko Chopina" - czytamy w komunikacie.
Jak zapowiada PLK, prace na stacji planowane są od 2020 do 2023 roku. Zostaną wykonane w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska 5.1-13 pod nazwą "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" oraz projektu POIiŚ 6.1-22 pn. "Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”.
Kolejarze zaznaczają, że Warszawa Zachodnia to największa pod względem ruchu pasażerskiego stacja w Polsce. Dziennie obsługuje około tysiąca pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Autorka/Autor: mp/pm
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK