Dodatkowy peron, nowa kładka. Dworzec Zachodni ma się zmienić

Warszawa | Ochota

Autor:
mp/pm
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Tak ma wyglądać Dworzec Zachodni po modernizacji

Perony z windami i schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą i wygodne przejście podziemne - tak po remoncie ma wyglądać stacja Warszawa Zachodnia. Przetarg na modernizację najbardziej ruchliwego dworca w Polsce właśnie został ogłoszony.

W ramach inwestycji na Warszawie Zachodniej mają powstać nowe perony dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kolejarze zapowiadają ruchome schody i windy przystosowane do przewozu wózków i rowerów.

Dodatkowy peron, nowa kładka

Planują też budowę dodatkowego peronu od strony ulicy Tunelowej. "Całą halę peronową przykryje dach. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach" - zaznaczają Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Stacja ma również zyskać kładkę dla pieszych pomiędzy Wolą i Ochotą. 

"Przejście podziemne zmieni się całkowicie na wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej. Na poziomie -2 przejścia podziemnego zostanie wybudowany tunel umożliwiający budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą" - deklarują kolejarze.

Do 2023 roku

Zgodnie z zamierzeniami PLK, kompleksowo przebudowanych ma zostać około 30 kilometrów torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. "Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno - Legionowo i Legionowo - Lotnisko Chopina" - czytamy w komunikacie. 

Jak zapowiada PLK, prace na stacji planowane są od 2020 do 2023 roku. Zostaną wykonane w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska 5.1-13 pod nazwą "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" oraz projektu POIiŚ 6.1-22 pn. "Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”.

Kolejarze zaznaczają, że Warszawa Zachodnia to największa pod względem ruchu pasażerskiego stacja w Polsce. Dziennie obsługuje około tysiąca pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK
Projekt nowego Dworca Zachodniego | PKP PLK

mp/pm