Dwa tunele i jeden wiadukt mają powstać w Rembertowie oraz Wesołej na niebezpiecznych i zakorkowanych przejazdach kolejowych. Kolejarze z drogowcami ogłosili przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Na oferentów czekają do 8 czerwca.
To wspólna inwestycja PKP PLK i stołecznego ratusza, która ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg z torowiskami w Rembertowie i Wesołej na linii nr 2 (Warszawa Zachodnia - Terespol).
Ogłoszony przetarg podzielono na trzy części. Na oferty Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych czeka do 8 czerwca. Można je składać na jedno lub więcej zadań. Wykonawcy wybrani w przetargu będą mieli 18 miesięcy na ich realizację.
Projekty mają zakładać m.in. budowę wiaduktu w ciągu Chełmżyńskiej w Rembertowie, zapewniając połączenie z Ząbkami.
Uwzględnia nowy przystanek PKP
Jak informuje stołeczny ratusz, wykonawca dodatkowo ma w projekcie uwzględnić możliwości zaprojektowania w przyszłości przystanku kolejowego dla osiedla Kawęczyn-Wygoda. Powstać tam ma peron wyspowy dla pociągów jadących linią średnicową oraz dwóch peronów jednokrawędziowych przy torach skrajnych dla składów kursujących na trasie Sulejówek Miłosna― Ożarów, jadących linią obwodową.
Drogowcy z kolejarzami chcą zbudować tunel na wiecznie zakorkowanym przejeździe przy przystanku PKP Warszawa Rembertów, w ciągu ulic Marsa i al. gen. A. Chruściela "Montera". Tam także zarezerwowana zostanie rezerwa pod położenie dodatkowych torów oraz przebudowane zostanie istniejące przejście podziemne. Poprawią estetykę, perony zyskają nowe wiaty, pojawią się nowe elementy małej architektury.
Tunel drogowy powstanie także pod torami przy przystanku PKP w Wesołej w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku w połączeniu z Okuniewską. Tam także zaplanowano przebudowę peronów, aby ułatwić pasażerom dojście do nich oraz opuszczenie przystanku.
Inwestycję kolejarze i stołeczny ratusz sfinansują po połowie z udziałem środków unijnych. Wyłoniony w przetargu wykonawca lub wykonawcy będą mieli 18 miesięcy na realizacji zadania i uzyskania niezbędnych pozwoleń.