Tramwaj ma pojechać skrajem Pola Mokotowskiego. Na razie jest przetarg na projekt

Tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego - wizualizacja
Banacha-Pole Mokotowskie
Źródło: Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dokumentację i projekt linii tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego, która połączy Mokotów z Ochotą. Zwycięska firma ma też nadzorować prace budowlane.

Jak przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz, nowe tory o długości półtora kilometra pobiegną od pętli tramwajowej ulicą Banacha, Rostafińskich i św. Andrzeja Boboli, gdzie połączą się z istniejącymi przy Rakowieckiej. W ramach tej inwestycji planowana jest również przebudowa istniejących odcinków wzdłuż Banacha i Rakowieckiej oraz pętli tramwajowych Banacha i Kielecka. To łącznie około dwóch kilometrów torów. Przewidziano także jedną nową parę przystanków – przy skrzyżowaniu Banacha i Żwirki i Wigury.

- Zamówienie jest podzielone na trzy fazy. Pierwsza będzie polegała na przygotowaniu dokumentacji środowiskowej. Kolejne to wykonanie projektu budowlanego. Następna faza to wsparcie techniczne i nadzór autorski nad realizacją inwestycji. Wykonawca będzie musiał też uzyskać wszelkie decyzje administracyjne, jak np. pozwolenie na budowę - wyjaśnił Maciej Dutkiewicz. Termin składania ofert mija 12 kwietnia. Szacowana wartość całego zamówienia to ponad 3,6 miliona złotych netto.

Kolejny etap to już przetarg na budowę, jednak będzie on uzależniony od tego, czy i kiedy miasto pozyska finansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Odcinek linii tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego to fragment planowanej ponad 20-kilometrowej magistrali łączącej Odolany z Wilanowem.

Tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego
Tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego
Źródło: Tramwaje Warszawskie

Inwestycje Tramwajów Warszawskich

To kolejna w ostatnim czasie inwestycja tramwajowa, która wydaje się ruszać z miejsca po latach planowania. Na początku tego tygodnia informowaliśmy o podpisaniu umowy na studium techniczno-ekonomiczne linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej. Nowe tory połączą pętlę na Żeraniu z trasą biegnącą mostem Północnym.

Z kolei na początku marca rozpoczęła się budowa linii wzdłuż ulicy Kasprzaka. Do 2023 roku wybudowanych zostanie tu 2,3 kilometra nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką. Ponadto wykonawca zmodernizuje ok. 1,2 kilometra istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka. 

W ostatnim czasie wybrano również wykonawcę linii tramwajowej do Wilanowa. W przetargu zwyciężyła firma Budimex. Ze względu na niewystarczającą kwotę zabezpieczoną w budżecie miasta na tę inwestycję, miała być ona etapowana. W pierwszej fazie torowisko miało być wybudowane tylko do Stegien. Jednak w czwartek Rada Warszawy podjęła decyzję o dofinansowaniu Tramwajów Warszawskich o kwotę 200 milionów złotych, co ma pozwolić na realizację inwestycji w całości.

Trasa do Wilanowa zacznie swój bieg na ulicy Puławskiej przy ulicy Goworka. Tramwaje dojadą do Miasteczka Wilanów, zakończą bieg w pobliżu skrzyżowania alei Rzeczypospolitej z Branickiego.

Czytaj także: