W fabryce Skody w Ostrawie rozpoczęła się kontrola pierwszych z 222 pudeł wagonów metra zamówionych przez Warszawę. Gotowe składy mają dotrzeć do stolicy w drugiej połowie przyszłego roku.
W czwartek rzeczniczka ratusza przekazała, że zamówienie na 37 nowych pociągów metra wkroczyło w bardzo ważny etap kontroli i odbiorów konstrukcji wagonów.
"W fabryce w Ostrawie trwa kontrola dwóch pierwszych z 222 pudeł wagonów i zarazem pierwsza z kilku tysięcy kontroli zaplanowanych dla całego procesu produkcji pociągów" - napisała na Twitterze Karolina Gałecka.
Zamówienie na 37 nowych pociągów metra wkroczyło w bardzo ważny etap kontroli i odbiorów konstrukcji wagonów. W fabryce w Ostrawie trwa kontrola dwóch pierwszych z 222 pudeł wagonów i zarazem pierwsza z kilku tysięcy kontroli zaplanowanych dla całego procesu produkcji pociągów. pic.twitter.com/FGFeMI0MIH
— Karolina Gałecka (@K_Galecka) November 5, 2020
Nowe pociągi pojawią się w drugiej połowie 2021 roku
Umowa na nowe składy podziemnej kolejki została zawarta pomiędzy Metrem Warszawskim a konsorcjum firm Skoda Transportation i Skoda Vagonka pod koniec stycznia. Jak wcześniej informował ratusz, dotyczy ona zakupu największej liczby pociągów w historii warszawskiego metra.
Zgodnie z zapisami kontraktu pierwsze z 37 fabrycznie nowych składów, z zamówienia podstawowego, powinny trafić do stolicy w ciągu 20 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.
Metro Warszawskie będzie również mogło skorzystać z prawa opcji i zwiększyć zamówienie o kolejnych osiem pociągów. Ostatni skład ma dotrzeć do stolicy po 53 miesiącach. Za dostawę 45 pociągów konsorcjum firm Skoda Transportation i Skoda Vagonka otrzyma 1,307 mld zł netto.
Według zapowiedzi urzędników nowe pociągi mają pojawić się w stolicy w drugiej połowie 2021 roku i zastąpić rosyjskie składy kursujące na I linii metra.
Nowe pociągi, podobnie jak te najnowsze z jeżdżących obecnie pojazdów Siemensa Inspiro, będą jednoprzestrzenne. Oznacza to, że z jednego końca na drugi można będzie przejść bez wychodzenia na peron. Nowością mają być za to wysuwane rampy niwelujące odstęp pomiędzy krawędzią peronu a pociągiem.
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Karolina Gałecka/Twitter