Radni dołożyli pieniędzy. Powstanie kolejny buspas

W ciągu ulicy Głębockiej zostanie wytyczony buspas
W ciągu ulicy Głębockiej zostanie wytyczony buspas
Źródło: Mateusz Szmelter/tvnwarszawa.pl
Mieszkańcy Białołęki dojeżdżający autobusami do metra na Bródnie zyskają spore udogodnienie. Drogowcy ogłosili przetarg na wytyczenie buspasa w ciągu ulic Głębockiej i świętego Wincentego.

Buspas w ciągu ulic Głębockiej i świętego Wincentego jest zapowiadany od wielu miesięcy. Pasy dla autobusów mają powstać w obu kierunkach, by - jak zapewnia miasto - ułatwić pasażerom komunikacji podróż także z metra w kierunku Białołęki. Po zachodniej stronie ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego buspas powstanie od przystanku autobusowego "CH Targówek 03" do ulicy Kondratowicza. Natomiast po stronie wschodniej buspas zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej, a zakończy na wysokości przystanku "CH Targówek 03". Na tych odcinkach, tam, gdzie dziś jest jeden pas, zostanie poszerzona jezdnia.

Tu powstaną nowe buspasy
Tu powstaną nowe buspasy
Źródło: Google Maps

Radni przyznali dodatkowe środki

Do rozpoczęcia prac Zarząd Dróg Miejskich przymierzał się latem ubiegłego roku. Ale ostatecznie na głównej arterii łączącej Białołękę z Bródnem nic się nie zmieniło. W piątek ZDM poinformował o ogłoszeniu przetargu na wytyczenie buspasa. "W czwartek, 14 marca, Rada Warszawy podjęła decyzję o zmianach w Wieloletniej Prognozie Finansowej i przyznała nam dodatkowe środki" - wyjaśnia ZDM.

Na oferty drogowcy czekają do 3 kwietnia. "Inwestycja będzie finansowana wspólnie przez samorząd i inwestora prywatnego - firmę Atrium, właściciela pobliskiego centrum handlowego. Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią" - podaje ZDM.

Ułatwienie dla kierowców i rowerzystów

Drogowcy wskazują, że dzięki tej inwestycji pojawią się dodatkowo udogodnienia dla kierowców i rowerzystów.

"Będzie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką" - wylicza ZDM.

Obecnie w stolicy istnieje sieć buspasów o łącznej długości 68,5 km. Najnowszy pas dedykowany autobusom powstał na odcinku Modlińskiej pomiędzy ulicami Elektronową i Aluzyjną.

Czytaj także: