Zmiany na stacji Warszawa Zachodnia. Od niedzieli do dwóch nowych peronów i przebudowanych torów dołącza trzeci – peron numer osiem. Równocześnie wykonawca kontynuuje prace ponad peronami, w obszarze torów, w przejściu podziemnym oraz tunelu tramwajowym.
Od 13 marca, czyli od korekty rozkładu jazdy, na stacji Warszawa Zachodnia będą trzy nowe perony. Jak informuje PKP PLK Równocześnie z nowym peronem numer osiem zbudowano tory, sieć trakcyjną i włączono urządzenia sterowania ruchem, odpowiedzialne za bezpieczna obsługę połączeń.
Kolejarze przekazują w komunikacie prasowym, że nowy peron jest przygotowany do obsługi pociągów z kierunku Warszawy Centralnej oraz Łodzi. Peron numer osiem, podobnie jak dwa czynne już nowe perony numer sześć i siedem, ma 400 metrów i znajduje się pod szerokim zadaszeniem. Zapewnione jest oznakowanie oraz informacje o kursowaniu pociągów i komunikacji na modernizowanej stacji.
Prace nad, na i pod ziemią
Równocześnie, jak informuje PKP PLK, ekipy pracują na podziemnych kondygnacjach: dla pieszych i tramwajowej. Trasa piesza - około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości - połączy perony 1-8 z peronem nr 9 na linii obwodowej. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe. "W obszarze stacji wykonawca przygotował już blisko 8 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy – elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum (LCS) sterowania z komputerowymi urządzeniami" - chwalą się kolejarze.
"LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji. Postępują prace przy połączeniu linii obwodowej z linią radomską. Przygotowana jest nowa konstrukcja, która umożliwi bezkolizyjny przejazd pociągów. Ciężki sprzęt demontuje zbędne obiekty nad torami w kierunku stacji Warszawy Włochy" - dodają.
Zmiany na stacji Warszawa Zachodnia
PKP PLK informuje, że wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską.
Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym mają zapewnić nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" wart jest ok. 2 mld zł netto. Realizacja przewidziana do 2023 r.
Premier na placu budowy Dworca Zachodniego
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK