Kładka nad Warszawą Główną wciąż niedostępna. Wykonawca dostał jeszcze jedno zadanie

Kładka nad stacją Warszawa Główna czeka na otwarcie

Kładka nad stacją Warszawa Główna czeka na otwarcie
Kładka nad stacją Warszawa Główna czeka na otwarcie
Źródło: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl

Kolejarze czekają na pozwolenie na użytkowanie nowej kładki przy stacji Warszawa Główna. Opóźniona inwestycja jest już gotowa, ale drogowcy mają zastrzeżenia do jej powiązań z istniejącą infrastrukturą. Oczekują, że wykonawca zbuduje nową zebrę na ulicy Kolejowej.

Ważąca 276 ton stalowa kładka, która ma ułatwić mieszkańcom Woli i Ochoty dostęp do peronów stacji Warszawa Główna, a także ułatwić komunikację między dzielnicami, pojawiła się w swoim docelowym miejscu pod koniec maja ubiegłego roku. Piesi zyskają dzięki niej łącznik między Alejami Jerozolimskimi a ulicą Kolejową. Kładka znajduje się po zachodniej stronie stacji kolejowej. Wykonawcy nie udało się jej otworzyć w momencie oddawania do użytku zmodernizowanych peronów. Kilkukrotnie przekładano też jej termin ukończenia. Najpierw była mowa o sierpniu 2021 roku, później kolejarze zapowiadali, że będzie gotowa do końca roku.

Na horyzoncie pojawiła się wreszcie szansa na jej otwarcie. - Roboty na kładce zostały zakończone. Pod koniec kwietnia wykonawca złożył do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wniosek o pozwolenie na użytkowanie - informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. - Po uzyskaniu tej decyzji możliwe będzie udostępnienie kładki pieszym - dodaje.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO

Drogowcy oczekują budowy nowej zebry

Okazuje się jednak, że wykonawca ma jeszcze jedno zadanie. - W uzgodnieniu stałej organizacji ruchu od strony ulicy Kolejowej Zarząd Dróg Miejskich przekazał wykonawcy, że konieczne jest dodatkowe, drugie przejście dla pieszych, położone bliżej połączenia kładki z infrastrukturą miejską w kierunku wschodnim - wyjaśnia Jakubowski.

I dodaje, że pierwotnie rozwiązanie zakładało, że mieszkańcy pobliskich osiedli będą mogli docierać do kładki, korzystając z istniejącego przejścia, które położone jest około 50 metrów na zachód od zejścia. - Analizowane są warunki realizacji dodatkowego rozwiązania - zaznacza Jakubowski.

Drogowcy wskazują, że od początku zwracali wykonawcy uwagę na konieczność zbudowania nowej zebry. - Będzie naturalnym przedłużeniem kładki. W zatwierdzonym projekcie organizacji ruchu to przejście jest, więc realizacji w tej formie oczekujemy - mówi Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich.

Projekt stałej organizacji ruchu w rejonie kładki na Kolejowej
Projekt stałej organizacji ruchu w rejonie kładki na Kolejowej
Źródło: ZDM

Kładka powstała w ramach modernizacji stacji PKP Warszawa Główna, które toczyły się jako część projektu "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Jest on realizowany w trybie "projektuj i buduj". Wartość to ponad 87 milionów złotych. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Czytaj także: