Autobusy węgierskiej marki były istotnym rozdziałem w historii Warszawy. Ostatni ikarus w wersji z manualną skrzynią biegów zjechał ze stołecznych ulic w 2012 roku. Ostatni przegubowy ikarus pożegnalne dwa kółka zrobił 14 czerwca na trasie Szczęśliwice – Tarchomin i zjechał do zajezdni "Woronicza". Ciekawostką był jego silnik, który od standardowego wyróżniał się dodaniem turbosprężarki. Najdłużej kursujący krótki manualny ikarus ostatni raz wyjechał na trasę 22 października. Zrobił 4 kółka z placu Hallera na Utratę, po czym udał się do zajezdni Stalowa. Autobus w prywatnych rękach istnieje do dzisiaj.
Przejazd ikarusem
W sobotę 22 października, dzięki zaangażowaniu Klubu Miłośników Miejskiej Komunikacji w Warszawie, zostanie uruchomiona autobusowa linia I10.
Zabytkowe ikarusy będą kursowały w pętli, trasą: Centrum 02, Marszałkowska, Andersa, Muranowska, Bonifraterska, pl. Krasińskich, Miodowa, Senatorska, Nowy Przejazd, al. "Solidarności", most Śląsko-Dąbrowski, al. "Solidarności", Targowa, Kłopotowskiego, Jagiellońska, Zamoyskiego, Sokola, Zamoście, most Świętokrzyski, Zajęcza, Topiel, Kruczkowskiego, Ludna, Wybrzeże Kościuszkowskie, Al. Jerozolimskie, Marszałkowska, Centrum 02.
Przejazd będzie bezpłatny. Pierwszy kurs rozpoczyna się o godzinie 12, ostatni o 18.15.
ZOBACZ TEŻ MATERIAŁ MACIEJ MAZURA Z "FAKTÓW" O POŻEGNANIU IKARUSÓW:
Autorka/Autor: kz/r
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: UM