W Warszawie rozstrzygnięto przetarg na dostawę 30 nowych autobusów elektrycznych. 60 procent dostawy zrealizuje chiński Yutong.
Rzecznik prasowy Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki przekazał, że komisja przetargowa wybrała firmy, mające dostarczyć 30 nowych autobusów elektrycznych dla Warszawy. Jest to znany w stolicy Solaris, a także Busnex, który jest przedstawicielem chińskiego koncernu Yutong.
18 autobusów dostarczy chiński Yutong
W pierwszej części przetargu na dostawę 12 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów, za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Autobusy będą zasilane zarówno przez wtyczkę, jak też przez ładowarkę pantografową wysokiej mocy. Autobusy tej marki znane są warszawiakom, gdyż dwadzieścia autobusów Solaris Urbino 12 Electric jeździ już od kilku lat po ulicach Warszawy. Najczęściej można je spotkać na trasie linii 222.
Najkorzystniejszą ofertę w drugiej części postępowania – na 18 elektrobusów High Energy o zwiększonej mocy baterii, złożył debiutant - firma Busnex. Tu również chodzi o dostawy pojazdów 12-metrowych, jednak będą one zasilane tylko przez wtyczkę. Busnex jest przedstawicielem chińskiego Yutonga, który realizował między innymi wielki kontrakt na 888 elektrobusów na mundial w Katarze. W Polsce Yutongi także jeżdżą już w kilkunastu miastach, a w MZA Yutong U12 jest eksploatowany w ramach rocznych testów.
Rzecznik MZA podkreślił, że w ciągu 10 dni można odwołać się od wyników postępowania
Źródło: PAP, MZA
Źródło zdjęcia głównego: MZA