Zakończyły się prace na Anielewicza. Drogowcy zlikwidowali znajdujące się w tym miejscu bariery dla miłośników jednośladów, wytyczyli rowerową drogę. Powstało też rondo.
"Zasadnicze prace budowlane związane z wyznaczeniem pasów rowerowych na ul. Anielewicza zakończyły się już jakiś czas temu. W dotrzymaniu pierwotnego terminu przeszkodziła pandemia oraz tegoroczna śnieżna zima. Po zakończeniu inwestycji zleciliśmy dodatkowo odmalowanie pasów z wykorzystaniem trwałej farby grubowarstwowej. Malarze długo czekali na optymalne warunki pogodowe. Szczęśliwie udało się zdążyć przed intensywnymi letnimi deszczami" - czytamy na stronie Pełnomocnika Prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej.
Pełnomocnik wstawił też film, zobaczymy na nim przejazd całym fragmentem remontowanej ulicy.
"Nowa infrastruktura rowerowa jest powiązana ze wszystkimi istniejącymi drogami dla rowerów, które znajdują się na jej trasie, czyli wzdłuż: ul. Okopowej - powstały jednokierunkowe łączniki do drogi dla rowerów, ul. Esperanto - powstał brakujący przejazd rowerowy w poprzek ul. Anielewicza oraz jednokierunkowe łączniki do drogi dla rowerów, al. Jana Pawła II -powstały jednokierunkowe łączniki do drogi dla rowerów, na skwerze Brandta - powstał brakujący fragment dwukierunkowej drogi dla rowerów" - dodał dalej pełnomocnik.
Opóźnienie
Przypomnijmy, według początkowych planów prace na Anielewicza miały zakończyć się... 30 listopada. Jednak w listopadzie wykonawca - firma Planeta - wystąpił o aneks do umowy, przedłużający ją do 22 grudnia. Później ostateczny termin znowu został przesunięty, a jeszcze pod koniec marca niepokoje wzbudzały skrzynki energetyczne przy skrzyżowaniu z Esperanto, które pozostały na środku nowej ścieżki rowerowej.
Rowerzyści bez barier
Celem przebudowy Anielewicza była likwidacja barier dla rowerzystów. Zmiany objęły dwa miejsca: na odcinku od Okopowej do Karmelickiej powstała droga rowerowa, a przy skrzyżowaniu Anielewicza z drugą z tych ulic pojawiło się rondo. Drogowcy wyjaśniali przed rozpoczęciem przebudowy, że szeroki przekrój jezdni w tym miejscu skłaniał kierowców do rozwijania niebezpiecznych prędkości. Pasy ruchu zostały zwężone, przy zachowaniu dotychczasowego jednopasmowego przekroju obydwu ulic. Na obwodzie ronda zaprojektowana została droga dla rowerów, która ma swoją kontynuację po dwóch stronach Anielewicza aż do skrzyżowania z Okopową.
Z części jednopasmowej jezdni drogowcy wykroili pasy dla rowerów. Przy skrzyżowaniach wyznaczone zostały dodatkowe pasy do skrętów.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej, Facebook