30 września wykonawca zgłosił miastu gotowość do przeprowadzenia odbiorów na budowie centralnego odcinka II linii metra. Teraz na budowę wejdzie komisja odbiorowa powołana przez zarząd Metra Warszawskiego. – Rozpocznie ona pracę 13 października, a zakończy najpóźniej 6 listopada – precyzuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik warszawskiego ratusza.
Komisja będzie opiniować wszystkie elementy II linii metra, dla których zostały wydane pozwolenia na budowę, czyli m.in.: wentylatornie.
Czas na odbiory zewnętrzne
Jeśli inwestor, czyli miasto, nie wskaże żadnych niedoróbek, do pracy przystąpią służby państwowe, na czele z sanepidem i strażą pożarną. Zgodnie z prawem, po otrzymaniu stosowanych dokumentów, sanepid ma 14 dni na rozpoczęcie procedury, a w sumie miesiąc na dokonanie odbioru. - Jeżeli sprawa jest ważna, to staramy się rozpatrzyć ją jak najszybciej, bez zbędnej zwłoki - mówił pod koniec września Dariusz Rudaś, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej.
14 dni na zajęcie swojego stanowiska ma natomiast straż pożarna. - Termin liczony jest od daty formalnego zawiadomienia inwestora, o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania - powiedział tvnwarszawa.pl Cezary Gotowicki ze straży pożarnej.
Kiedy pojedziemy metrem?
Ostateczną decyzję o tym, kiedy pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii metra podejmie Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Według procedur, nadzór budowlany na wydanie decyzji ma 21 jeden dni. Może się jednak zdarzyć, że dyrektor WINB poprosi o uzupełnienie dokumentów. - W takim przypadku termin się odwleka, ponieważ 21 dni liczone jest od daty wpłynięcia kompletnych dokumentów - wyjaśnia Jaromir Grabowski, dyrektor WINB.
Szczegółowy kalendarz odbiorów opisywaliśmy w tym miejscu
Według naszych wyliczeń, przy założeniu, że podczas odbiorów nie wyjdą na jaw poważne niedoróbki, pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii metra jeszcze w tym roku.
jb/ec